Motiv refleksije, koji se najčešće javlja kao posledica snimanja kroz prozor i zavesu u makro planu, osnovni je preduslov pojave vertikalnih linija koje dele pejzažni format na više portretnih. U tom smislu, višestruki vertikalni preseci prostora ukazuju na prisustvo ljudskog bića i potrebu za izmeštanjem iz trenutne pozicije, u cilju pronalaženja adekvatnijeg pogleda na objekat pažnje, istakao je Filip Misita, vizuelni umetnik i docent FILUMA, na otvaranju izložbe „Život u mehuru” Milene Patronijević u SKC-u Kragujevac.
Izložba je otvorena u Kontakt galeriji a Kragujevčani će moći da je pogledaju do 20. oktobra.
– Život u mehuru Milene Petronijević jeste umetnički rad narativno određen kontekstom života u gradu Leposaviću, rodnom mestu autorke. Sačinjena od 10 analogno-digitalnih fotografija, ova zatvorena celina ima funkciju da konstituiše ambijentalni mehur, kao reprezentaciju društveno-psihičkog stanja specifično vezanog za krizna područja, istakao je Misita.
Po njegovim rečima, koristeći analognu fotografiju, dugu ekspoziciju, efekat fotografisanja izvan fokusa, Milena komponuje promišljeno, u cilju kreiranja multifasetnog, fragmentarnog prikaza sopstvenog okruženja. Horizontalno orijentisani format fotografija sugeriše važnost koncepta predela za tumačenje ovog rada, budući da predeo obično „slikaju” oni koji brinu za mesto.
– U tom smislu, Milenini zamagljeni gradski predeli ukazuju na potrebu za preispitivanjem granica, pre svega, granica između subjekta (autora) i objekta (mesta). O fenomenologiji veze čovekove psihe i životnog prostora piše Gaston Bašlar, koji u jednom poglavlju knjige Poetika prostora razmatra školjku kao čist dijalektički koncept, naglašavajući da „biće koje izlazi iz školjke protivreči onom što ostaje zatvoreno”, rekao je on.
Celina „Života u mehuru” je sačinjena naknadnim odabirom ranije usnimljenih fotografija i već na prvi pogled postaje jasno da je težište umetničkog rada premešteno sa problema pojedinačne kompozicije na odnos različitih fotografskih uzoraka u fizičkom prostoru galerije.
– Prikazi Leposavića su dovedeni do neprepoznatljivosti, dok dominantno zastupljeni „odsutni” kadrovi podsećaju na sve ono što je odbačeno, istakao je Misita.
Interesovanje u različitim umetničkim medijima
Milena Petronijević, rođena u Leposaviću 1999. godine, student je završne godine grafičkog dizajna, odsek Grafika knjige na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu. Tokom studija pronalazi interesovanje i za druge umetničke medije, kao što su grafika i fotografija. Svoj umetnički izraz teži da proširi i u druge umetničke medije. Do sada je izlagala na brojnim grupnim izložbama.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.