Jedan od najsnažnijih i najnasilnijih filmova na ovogodišnjem festivalu u Veneciji je „Nobi“ japanskog reditelja Šinđa Cukamote, koji je prikazan u takmičarskoj konkurenciji, gde je ostavio „snažnu antiratnu poruku okupanu krvlju“.

 Reč je o rimejku klasika Kona Ičikave iz 1959 godine, koji se čvrsto držao originalnog predloška o poraženim japanskim trupama na Filipinima u Drugom svetskom ratu – knjizi Uka Šoheija „Vatre u ravnicama“.

Ova verzija Cukamota, čiji su mu raniji horor-fentezi radovi doneli reputaciju „autora čudnog“, bez zazora prikazuje iskasapljena tela i izgladnele vojnike kojima nije strano da skliznu u kanibalizam. Cukamoto igra i vojnika Tamuru, glavnog junaka filma. „Nobi“ prikazuje ograničenost ljudske izdržljivosti i očajničke mere koje će preduzeti ljudi samo da bi preživeli.

„Poslednjih godina ljudi koji su iskusili rat postaju sve stariji i umiru. Zato postoji malo onih koji mogu da posvedoče kakav je rat zaista. U isto vreme politička situacija u Japanu se pogoršava i kao da se vraća u prošlost – vojno i politički govoreći“, kaže Cukamoto. Reditelj dodaje da je svojim filmom želeo da publici poruči „mi smo u opasnosti“ i da u isto vreme upozori političare i one koji su nadležni da „vi donosite odluke i morate da budete pažljivi da se ne vratimo u prošlost“.

Jedan od glumaca Lili Frenki kaže da je poruka ovog filma ona koju Japanci ne žele da vide – misleći na to da bi mnogi Japanci najradije zaboravili Drugi svetski rat i ulogu koju je njihova zemlja imala. „Reditelj razmišlja da objavi ovaj film sledeće godine – na dan završetka Drugog svetskog rata“, kaže Frenki i naglašava da će to biti misija filma – da japanska publika razmisli o celoj toj temi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari