Rediteljka Jasmila Žbanić obratila se mednijima danas na 80. Venecijanskom filmskom festivlu.
Kako piše Nova.rs, ona je govorila o tome šta je iniciralo kreiranje serije „Znam kako dišeš“.
Iako je kako je rekla, priču napisala davno kao fiktivni scenario, njega nije prihvatio Bosanski filmski fond, te je tako „ležao“ godinama. Kad su joj se javili iz Bh telekoma s idejom da taj scenario pretvori u seriju, razmišljala je o tome da li je moguće pitanje majčinstva istražiti kroz šestodelnu seriju.
– Pitanja poverenja, odnosa majke i deteta, slučajevi gde roditelji ne znaju svoju decu – mislila sam da je interesantno razviti to kao priču od šest epizoda. Sve jeste inspirisano stvarnim pričama iz Bosne, ali i pričama koje sam imala sa svojom ćerkom. Pokušala sam jednom da joj objasnim zašto je jedan dečko u Bosni izvršio samoubistvo, i da sve nedoumice koje ima treba da reši kroz razgovor sa mnom i s ocem. A ćerka mi je rekla – Neću da razgovaram s tobom jer imam svoje dostojanstvo. Shvatila sam tad da ne poznajemo svoju decu, i koliko samo imamo predrasuda o deci. Posebno u ovom novom dobu, u kojem ne mogu da primenim ništa od onoga što su me roditelji učili. Moram danas da nađem nova „instrumente“ da budem roditelj. I to je klica celog ovog projekta – kazala je Žbanićeva.
Žbanić je dodala i to da su kroz format TV serije imali šansu da istraže više tema nego da je film posredi. To je zato, objasnila je rediteljka, što u seriji s likovima živimo duže vreme, te je to uzbudljivo – neka nova dimenzija.
– U našim zemljama, na Balkanu, u kojima se o mnogo toga ne priča, prećutkuje se toliko toga, ova serija može pomoći da publika, živeći neko vreme s Nevenom i Dinom, pokrene neka pitanja o kojima se ćuti. Živeći u Bosni, videli smo kako je poverenje u institucije, u sudstvo uništeno. U široj slici to se prelama i na porodicu. A ako ne postoji poverenje u porodici, onda je to problem celog društva – istakla je rediteljka.
Žbanić je dodala i to da su tokom istraživanja za seriju imali veliku pomoć tužitelja, koji su bili spremni da im odaju neke tajne svoje profesije.
– Oni rade pod ogromnim političkim pritiskom, traže im da se neke stvari ne istraže do kraja, nalaže im se da se zatvore slučajevi iako nisu do kraja istraženi. Nevena se s tim suočava – kazala je Žbanić.
Ona je na kraju priznala da joj je teško bilo da prvi put ne režira, već da bude samo kreator i producent.
– Morala sam da svoju rediteljsku zver držim u kavezu. I to mi je bilo najteže od svega. Ali, glavni junak serije je žena i bilo je neophodno da još jedna žena bude iza svega! – zaključila je Jasmila Žbanić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.