Jedanaest ostvarenja iz glavne selekcije 76. Kanskog festivala stiže u naše bioskope u distribuciji MegaCom Filma 1Foto promo MegaCom Film

U iščekivanju ovogodišnjeg Kanskog festivala, jednog od najglamuroznijih i najuticajnjijih praznika „pokretnih slika“ koji svake godine prati više od dve hiljade kritičara i novinara iz sveta, naše filmofile može da obraduje vest da će u domaćim bioskopima, pored francuske istorijske drame „Madam di Bari“, sa Džonijem Depom u glavnoj ulozi, kojom će 16. maja svečano biti otvoren 76. festival, gledati još deset ostvarenja iz glavne takmičarske selekcije, koje je za domaće tržište otkupio distributer MegaCom Film.

Ova kuća otkupila je i dugoočekivani, peti nastavak spektakularne avanturističke franšize o Indijani Džonsu u režiji Džejmsa Mangolda, u kojoj ulogu legendarnog arheologa ponovo tumači Harison Ford, a prikazuje  se van konkurencije.

Slavnom holivudskom glumcu, kako je najavljeno, Kanski festival će na premijeri 18. maja odati posebnu počast.

Rediteljka i glumica Majven La Besko, koja u „Madam di Bari“ igra naslovnu ulogu, donosi priču o burnoj vezi između francuskog kralja Luja XV (Džoni Dep) i njegove ljubavnice, gospođe di Bari, koju je doveo u Versajski dvorac kako bi živela blizu njega, mimo svih pravila, jer nije bila plemićkog porekla, i očekuje se da ovaj film uđe u konkurenciju za Zlatnu palmu.

Luj XV je imao nadimak „voljeni“, nije bio svestan da je žena u koju se zaljubio kurtizana koja ga koristi da bi dospela do vrha društvene lestvice, vladao je pedeseti devet godina, najduže u istoriji Francuske posle Luja XIV, a preminuo je kao nepopularni kralj optužen za korupciju i brojne skandale.

„Madam di Bari“ je treće ostvarenje Majven La Besko u Kanu, 2011. sa filmom „Polisse“ osvojila je nagradu žirija, a 2015. film „Moj kralj“ doneo joj je nominaciju za Zlatnu palmu, dok je Emanule Berko osvojila nagradu za najbolju glumicu na festivalu.

 

Iz glavnog takmičarskog programa Kana gledaćemo i „Sunce budućnosti“ Nanija Moretija, priču o reditelju Đovaniju koji snima film čija je radnja smeštena u 1956. godinu. Đovani piše scenario za Čiverovog „Plivača“ i razmišlja o snimanju filma sa mnogo italijanskih pesama…

Slavni italijanski sineasta osvojio je Zlatnu palmu 2001. sa dramom „Soba moga sina“, a njegovi fillmovi „Imamo Papu“ i „Tri sprata“ bili su u konkurenciji za glavnu nagradu na prethodnim festivalima, pa se Moreti i ove godine očekuje s velikom pažnjom.

Od dobitnika Zlatne palme 2016. za socijalnu dramu „Ja, Danijel Blejk“, i tri nagrade BAFTA, slavnog britanskog reditelja Kena Louča, na 76. Kanski festival, a potom i u naše bioskope, stiže najnovije ostvarenje „Stari hrast“, koje se smatra jednim od glavnih favorita za prestižnu nagradu.

U okviru glavnog takmičarskog programa biće prikazan i film „O suvom bilju“ velikog turskog i svetskog reditelja Nurija Bilge Džejlajna, laureata Zlatne palme 2014. za ljubavno- socijalnu dramu „Zimski san“, koju smo premijerno gledali na 20. Festivalu autorskog filma.

U trci za Zlatnu palmu je i „Club Zero“ rediteljke i scenaristkinje Džesike Hausner (njen „Mali Džo“ 2019. takođe je bio u ovoj konkurenciji), a njena priča prati gospođica Novak, koja se pridružuje školskom osoblju jednog internata gde drži časove o svesnoj ishrani.

Ona uči đake da je hraniti se malo, zapravo, zdravo. Ostali profesori ne shvataju o čemu se radi, a dok do rasejanih roditelja dopru informacije Club Zero je uveliko postao stvarnost….

U naše bioskope iz glavne selekcije stiže i novo stvarenje renomirane rediteljke Aliće Rorvaher „Himera“, koje govori o mladom engleskom arheologu uvučenog u međunarodnu mrežu krađa etrurskih artefakata…

Rorvaherini filmovi već su prikazivani u Kanu, a za „Srećan kao Lazaro“ 2019. godine osvojila je nagradu za najbolji scenario.

Tokom dvanaest festivalskih dana festivala (do 27. maja), biće prikazana i ostvarenja „Opalo lišće“ japanskog reditelja Akija Kaurismakija, „Čudovište“ Hirokazu Kore-ede, „Strast Dodina Bufana“ Trana An Hunga, „Anatomija pada“ rediteljke Džastin Triet, a sa velikom pažnjom očekuje se i film „Kidnapovan“ nagrađivanog italijanskog reditelja Marka Belokija.

Predsednik glavnog žirija 76. Kanskog festivala je švedski reditelj Ruben Estlund, jedan od najangažovanijih autora, dvostruki dobitnik Zlatne palme – 2017. za duhovitu socijalnu dramu „Kvadrat“, i 2022. za satiričnu dramu „Trougao tuge“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari