Klasika na Odeonsplacu: Osam hiljada slušalaca pod otvorenim nebom jedne letnje noći 1

Koncertna serija ”Klasika na Odeonsplacu” (”Klassik am Odeonsplatz”) postala je sinonim za muziku na najvišem nivou i jedinstvenu atmosferu.

Još od samog osnivanja 2000. na ovim koncertima, koji se održavaju subotom i nedeljom u mesecu julu, nastupaju najprofilisaniji internacionalni solisti sa dva minhenska orkestra – Simfonijskim orkestrom Bavarskog radija i Minhenskim filharmoničarima.

Na njihovom programu se nalaze dela svetskih klasika, a njihov organizator je Bavarski radio i grad Minhen.

Koncert Simfonijskog orkestra Bavarskog radija, prvi put u istoriji, morao je u pauzi biti kompletno otkazan, jer je pretilo ekstremno nevreme a narednog dana nastupili su Minhenski filharmoničari sa budućim šefom-dirigentom Lahavom Šanijem i slavnom violinistkinjom Ane-Sofi Muter.

Na programu je bila Veberova ”Oberon-uvertira”, Paul Dukasov ”Mađioničarev učenik”, ”Introduction et Rondo capriccioso“ Kamij Sent-Sansa (solistkinja Ane-Sofi Muter), a posle pauze filmska muzika koju je komponovao Džon Vilijams za kultni film “Park iz doba Jure”, kao i na druge teme, kao što su The Devil’s Dance from „Veštica iz Istvika”, muzika za film “Sabrina”, muzika za Hedvigs temu iz Hari Potera u izvođenju genijalne violinistkinje.

Za kraj koncerta Minhenski filharmoničari su izveli kompoziciju za balet ”Žar-prica” Igora Stravinskog.

Klasika na Odeonsplacu: Osam hiljada slušalaca pod otvorenim nebom jedne letnje noći 2

Ane-Sofi Muter, kojoj je 61. godina, kaže da je na ovom koncertu potaknuta da nastupi kao solistkinja zahvaljujući mladom, 35-godišnjem dirigentu Lahavu Šaniju, te da ovaj koncert vidi kao ”inicijalni” sa talentovanim šefom-dirigentom.

Uz to, dodaje ona, svi ovi Open-Air-Events promenili su profil koncertne publike, koja je postala mešovita.

Ova internacionalna zvezda ističe: ”Ja volim publiku koja se ne stidi da aplaudira na pogrešnom mestu – na primer, posle svakog stava – pokazujući svoju radost i stvarajući atmosferu koja raduje muzičare. Ta publika stvara pozitivno raspoloženje. Ja posebno volim takvu radosnu otvorenost. Značajno je da se prevaziđu granice straha od klasične muzike koji postoji u našem odnosu sa njom. Za mnoge klasična muzika uopšte ne postoji”.

Osam hiljada ljudi je na svakom od ovih dvaju koncerata slušalo Klassik am Odeonsplatz.

Svake godine su ovi koncerti u julu mesecu zbog izuzetne popularnosti, omiljenosti i najviše virtuoznosti solista, više nedelja unapred rasprodati.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari