Ana Zorana BrajovićFoto: Snimak ekrana RTS emisija Umetnička muzika

Dirigentkinja Ana Zorana Brajović poklonila se preksinoć publici Narodnog pozorišta nakon izvedene opere „Pepeljuga“ sa crvenom rukavicom na ruci, simbolom protesta koji se održavaju zbog nesreće u Novom Sadu, „Krvave ruke“.

Kako u pozorištu obično biva, posle odigrane predstave ansambl se poklonio publici – svaki umetnik pojedinačno i ceo ansaml zajedno, tako što se kolege uhvate za ruke i priđu na početak bine, da ih publika nagradi aplauzom.

Međutim, sinoć je nakon izvođenja „Pepeljuge“ Đoakina Rosinija u režiji Jagoša Markovića pozorišna tradicija prekinuta. Umesto držanja za ruke odigrao se sudar dva sveta – humanog i solidarnog, i sveta SNS-a poslanika.

Naime, kada je dirigentkinja Ana Zorana Brajović pružila ruku koleginici Ljubici Vraneš, inače narodnoj poslanici SNS-a koja u operi igra „Pepeljugu“, Vraneš je ruku odbila da prihvati.

Na snimku koji dele mediji jasno se vidi da u momentu pružanja ruke, „Pepeljuga“ nastavlja da drži svoju haljinu, dok prilazi publici. Vidi se i to da su još neki članovi ansambla nosili crvene rukavice.

U bilo kom drugom slučaju, čovek bi mogao da pomisli da je u pitanju slučajnost i da „Pepeljuga“ mora da pridržava svoju haljinu, međutim, svako ko je makar jednom otišao u pozorište zna da se na kraju svake odigrane predstave umetnici poklanjaju publici, držeći se za ruke.

Ana Zorana Brajović je svoju ruku pružila, na njoj je bila crvena rukavica.

Orkestar Narodnog pozorišta je danas saopštio da je dirigentkinja posle predstave verbalno i fizički napadnuta pred maloletnom ćerkom i da je morala da ode u Urgentni centar.

Ko je dirigentkinja sa crvenom rukavicom?

Ana Zorana Brajović je rođena 1975. godine u Beogradu. Karijeru je započela kao pijanista, 1991. godine mnoštvom koncerata po Srbiji i inostranstvu. Diplomirala je klavirski odsek u klasi Mirjane Šuice Babić, odsek za teoriju i magistrirala dirigentski odsek u klasi maestra Jovana Šajnovića.

Kako stoji na sajtu Narodnog pozorišta, u biografijama umetnika članova, od 1. oktobra 1994. godine Ana Zorana Brajović angažovana je u Operi Narodnog pozorišta u Beogradu na mesto asistenta dirigenta.

U Zadužbini „Ilije M. Kolarca“ održala je 1995. promenadni koncert u pratnji Simfonijskog orkestra RTS, na kome je, između ostalog zahtevnog repertoara, svirala i dirigovala Mocartov koncert C-moll. Iste godine, u Narodnom pozorištu, počela je karijeru kao dirigent i prvi put dirigovala Mocartovu „Čarobnu frulu“, kao najmlađi dirigent koji je stao za pult Opere u Beogradu.

Upisana je u istoriju Narodnog pozorišta i srpske kamerne muzičke scene kao najmlađa osoba koja je stala na pult Opere kao dirigent. Za dostignuća u muzičkoj umetnosti, 1995. godine dobila je Oktobarsku nagradu, kao najmlađi kandidat.

Dvehiljaditih postaje stalni dirigent Opere i Baleta Narodnog pozorišta, a na takmičenju „Boris Hristov“ 2000. godine u Sofiji, osvaja prvu nagradu za najbolje izvođenje i korepeticiju. Dobitnik je Fulbrajtove stipendije u okviru koje se usavršavala na Peabody konzervatorijumu u Baltimoru, u klasi prof. Gustava Meiera.

U saradnji sa Simfonijskim radio horom i orkestrom, 2003. godine snimila je kompakt disk sa svitom Aleksandra Kostića „Deus Absconditus“.

Učestvovala je na koncertu „Millenium Stage” u Kenedi centru u Vašingtonu; dirigovala svetsku premijeru opere o Nikoli Tesli „Ljubičasta vatra“ Džona Gibsona, u Narodnom pozorištu u Beogradu, a iste godine, u saradnji sa muzičarima Metropolitan teatra“, učestvovala je na Bruklinskom festivalu muzike u New Yorku. Radila je u Operi u Baltimoru i Vašingtonu.

Redovni je gost Simfonijskog orkestra Radio televizije Srbije. U saradnji sa Sarajevskom filharmonijom, 2011. godine dirigovala je „Giselle“ u Sarajevskom teatru.

Na repertoar Opere i Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu vratila je na scenu kao premijere opere „Seviljski berberin“ i „Bal pod maskama“ .

Sa Rosinijevom predstavom „Seviljski berberin“, 24. novembra 2011. godine obeležila je 20. godina umetničkog rada, a nekoliko godina kasnije, od septembra 2014, do septembra 2016. godine obavljala je funkciju v.d. direktora Opere.

Dobitnica je „Zlatne značke“ (2019) za 20 godina rada u Narodnom pozorištu. Dobitnica Nagrade Narodnog pozorišta, po odluci Upravnog odbora, za najbolja individualna premijerna umetnička ostvarenja u okviru repertoara Narodnog pozorišta u sezoni 2018/2019.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari