Koliko smo zaista „kulturniji" - istraživanje Zavod za unapređenje kulturnog razvitka 1Na zadovoljstvo publike u Vranju. Foto:V.Ristić/Danas

Koliko nam je važna kultura – kada odgovaramo na to pitanje, često smo strogi prema sebi ili idemo u drugu krajnost, a kakva je istinska slika tokom poslednjih pet godina, istraživao je Zavod za unapređenje kulturnog razvitka, a rezultate istraživanja prenosi RTS.

Imate li kartu više? To je sve češće pitanje ispred ustanova kulture širom Srbije. Ako idete na koncerte, bioskopske i pozorišne predstave sigurno vam je poznato. Istraživanje potvrđuje: raste interesovanje za sadržaje kulture.

„Primetno je povećanje publike koje iznosi pet, šest posto, i to je redovna publika koja stalno posećuje događaje u kulturi“, kaže Jelena Đorđević iz Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka.

Kada smo stali u duge redove za karte ispred koncertnih dvorana bilo je jasno šta najviše volimo od događaja kulture – nastupe izvođača umetničke muzike.

Simfonijski orkestar RTS-a i Berogradska filharmonija imaju velike zasluge za to.

„Publika najviše voli puno muzike, naravno malo i da se zabavi. Tako da smo gledali da napravimo tačno taj pravi balans između muzičkog humora i puno puno lepe muzike, jer praktično najviše publika dolazi zbog dobrog filharmonijskog izvođenja i melodije“, smatra Jelena Milašinović iz Beogradske filharmonije.

Istraživanje ukazuje na rastući trend sadržaja za decu, a u toj ulozi najbolje se snalaze biblioteke, muzeji i kulturni centri.

Domaći filmovi, premijere svetskih hitova, najveće platno na Balkanu, kožna sedišta umesto crvenih plišanih, kokice i selfiji ispunili su naše bioskopske sale.
Tu je najveće povećanje publike u odnosu na proteklih 10 godina. To je 30 posto.

„Sinepleks bioskopi su jedna od najvećih investicija u kulturi u poslednjih 15 godina u Srbiji. Osam bioskopa se nalaze u Srbiji. Verujem da ćemo mi preci neku cifru od četiri i po miliona gledalaca u toku sledece godine, što je izuzetna brojka za Srbiju, jedan odlazak u bioskop – jedan stanovnik Srbije“, ističe Vladan Sretenović, direktor marketinga i prodaje bioskopa „Sinepleks“.

Zanimljivo je da je nejveće zaostajanje tamo gde je potrebno najmanje ulaganje, u društvene mreže i sajtove.

Zato su tinejdžeri na dnu liste po interesovanju za sadržaje kulture, tu leži i glavni zadatak utanova u toj oblasti za budućnost.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari