Međunarodni dan spomenika i spomeničkih celina, 18. april, u Srbiji se ove godine obeležava u Sremskim Karlovcima, u organizaciji Nacionalnog komiteta ICOMOS Srbija. Po preporuci Izvršnog komiteta Međunarodnog saveta muzeja ICOMOS, tema ovogodišnjeg obeležavanja je posvećena kulturnom pejzažu i spomenicima prirode, pa će u svečanoj sali Gimnazije u Sremskim Karlovcima danas u 11 sati biti organizovan okrugli sto pod nazivom „Kulturni pejzaž Sremskih Karlovaca“, sa početkom u 11 sati.
Međunarodni dan spomenika i spomeničkih celina, 18. april, u Srbiji se ove godine obeležava u Sremskim Karlovcima, u organizaciji Nacionalnog komiteta ICOMOS Srbija. Po preporuci Izvršnog komiteta Međunarodnog saveta muzeja ICOMOS, tema ovogodišnjeg obeležavanja je posvećena kulturnom pejzažu i spomenicima prirode, pa će u svečanoj sali Gimnazije u Sremskim Karlovcima danas u 11 sati biti organizovan okrugli sto pod nazivom „Kulturni pejzaž Sremskih Karlovaca“, sa početkom u 11 sati.
Prisutnima će se obratiti predsednik Nacionalnog komiteta ICOMOS Srbija Marko Omčikus. O teorijskom okviru i mogućnostima koncepta kulturnog pejzaža govori Branka Šekarić (Republički zavod za zaštitu spomenika kulture) dok na temu spomenika prirode Sremskih Karlovaca govori Nada Đaković (Zavod za zaštitu prirode Srbije). Jasna Maširević (Društvo za negovanje tradicije Sremskih Karlovaca) predstaviće Dvorsku baštu u Sremskim Karlovcima, a o vinogradarstvu i pčelarstvu Sremskih Karlovaca govori Žarko Živanović (Muzej pčelarstva). Nakon okruglog stola, programom je predviđeno da članovi i gosti Nacionalnog komiteta ICOMOS Srbija popodne obiđu Sremske Karlovce, Podrum Živanović i Muzej pčelarstva.
Keri Andervud bila je glavna pobednica dodela CMT muzičkih nagrada, pošto je za svoj hit „Before He Cheats“ dobila tri priznanja – video godine, ženski video godine i nagradu za reditelja video spota. Keni Česni dobio je nagradu u kategoriji video-spoto muškog izvođača za „You Save Me“, dok su Rascal Flatts nagrađeni kao grupa za „What Hurts the Most“. Nagrade su dobili i Džek Ingram, Tejlor Svift, ali i Sugarland za duo godine za „Want To“. „Džoni Keš vizionarsku nagradu“ dobio je Kris Kristoferson (70) i tako se priključio prethodnim dobitnicima ovog priznanja – Henku Vilijamsu Džunioru, Loreti Lin, Rebi Mekintajer, grupi Dixie Chicks i svom pokojnom prijatelju Džoniju Kešu.
„Čarobna frula“, lutkarsko-muzički spektakl Zagrebačkog kazališta lutaka, biće izveden u novosadskom Pozorištu mladih 22. aprila. Ocenjena kao „mudra i duhovita, urnebesno zabavna… spektakularna“, predstava je spojila opersku i lutkarsku umetnost, pa, iako je na repertoaru pozorišta za decu, namenjena je publici svih uzrasta. Izvorni libreto je adaptiran tako da radnju predstave deca lako prate, a naglašeni su komični i bajkoviti elementi izvorne priče. Posebno atraktivne su velike, živopisne lutke koje su kreacija Gorana Lelasa, međunarodno priznatog likovnog umetnika. Ovaj scenski spektakl režirao je Krešimir Dolenčić, operski solisti su mladi i afirmisani pevači od kojih su neki već nastupali u milanskoj Skali i njujorškom Metropolitenu, a glumačku ekipu predvode Boris Mirković i Maja Petrin. „Čarobnu frulu“ će novosadska publika videti u okviru programa ovogodišnjeg Nomusa.
Crno-bela komedija žanrova „Nada iz ormara“ (na fotografiji) Darka Lukića u režiji Jelene Bogavac, premijerno će biti izvedena večeras od 20 sati u beogradskom Pozorištu DADOV. Igraju Milena Jakšić, Aleksandar Đinđić, Jasminka Hodžić i Đorđe Đoković, dramaturgiju potpisuje Minja Bogavac, za scenu i kostim bio je zadužen Vuk Dautović. Projekat su pomogli Koordinacioni centar za Kosovo i Metohiju i Jugoinspekt, Beograd. Karte sa 50 posto popusta mogu se rezervisati na telefon 064/2310-714.
Na konkursu 1998. godine, nijedno predloženo rešenje o spomen-obeležju velikanu našeg slikarstva Milanu Konjoviću, povodom stote godišnjice njegovog rođenja, nije zadovoljilo žiri. Kao prelazno rešenje odabran je rad Olge Solovljeve, koji je postavljen pored Galerije koja nosi slikarevo ime. Međutim, s vremena na vreme se javljaju inicijative da maestro dobije odgovarajuće spomen-obeležje. Pisci Miro Vuksanović i Miroslav Josić Višnjić, takođe su aktuealizovali ovu ideju, a Irma Lang, direktor i kustos Galerije „Milan Konjović“ kaže za Danas da je sve još na niovu ideje i da treba očekivati da će grad konkretizovati ove inicijtive. Sadašnje spomen-obeležje može da dobije odgovarajuće mesto u samoj galeriji.
Izvođenjem opere Đuzepa Verdija „Travijata“, večeras od 19.30 sati na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu, reditelj Borislav Popović proslaviće 50 godina umetničkog rada, a prvakinja beogradske Opere Jasna Šajnović obeležiće 30 godina umetničkog rada. Kao solisti, večeras će, pored slavljenice, između ostalih nastupiti Dejan Maksimović i Nikola Mitić, a za dirigentskim pultom biće Ana Zorana Brajović. Jasmina Jasna Šajnović, koloraturni sopran, prvakinja beogradske Opere, rođena je u Novom Sadu. Nižu, srednju muzičku školu i Muzičku akademiju završila je u Sarajevu, kao učenica, bila je solista Radio hora u Sarajevu, Akademskog hora „Slobodan Princip Seljo“, s kojim je u Langolenu (Velika Britanija), na takmičenju horova, u poluprofesionalnoj kategoriji osvojila treće mesto sa šesnaest godina. Sa dvadeset dve godine upisuje magisterij u Ljubljani, a magistrira u klasi Ondine Ote Klasinc. Za magistarsku predstavu, „Lučija od Lamermura“, dobija Prešernovu nagradu, kao najveće nacionalno priznanje dato za najbolju kreaciju studentu iz druge sredine. Drugi magisterij završila je u Beogradu. Usavršavala se u Beču, u klasi Sene Jurinac i Marije Zauer. Po završetku master-klasa u Beču, u Koncerthalu, pevala je obe arije „Kraljice noći“. Borislav Popović, rođen je januara 1931. u podnožju Kozare. Po završetku rata i male mature otac ga zaposlio u obližnjoj fabrici da uči bravarski zanat. Godinu dana nakon toga, bez znanja roditelja otišao u Banjaluku i upisao se u učiteljsku školu, gde je naučio je da svira violinu. Godine 1952. primljen je na pozorišnu akademiju u Beogradu. Istovremeno je upisao i srednju muzičku školu – solo pevanje. Po završetku akademije angažovan je mostarskom pozorištu kao glumac. Po povratku u Beograd zaposlio se u Operi Narodnog pozorišta kao inspicijent. Posle nekoliko sezona, Dušan Miladinović – tada direktor Opere, dao mu je da režira operu za decu – „Mali dimničar“ Bendžamina Britna. Režirao je ukupno oko 70 naslova. Godine 1994. osnovan je operski studio Narodnog pozorišta koji su vodili Oskar Danon, Nikola Mitić i Borislav Popović, a zatim je operski studio vođen uz pomoć Biserke Cvejić i Gordane Jevtović. Od 2004. Miodrag Janoski, dirigent i Borislav Popović vode operski studio na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.