Kristofer Nolan je jedan od reditelja čiji svaki novi film privlači puno pažnje i koji je ove godine osvojio i svog prvog Oskara.
Jedan od ključnih faktora koji deli prosečnog filmaša od izvanrednog je sposobnost stvaranja sveta koji je skroz jedinstven, a upravo to Kristofer Nolan pokušava da ostvari kroz svoju karijeru, piše Index.hr.
„Način na koji se sećate filmova vrlo je sličan načinu na koji se sećate snova“, izjavio je reditelj za NPR, objašnjavajući svoju želju za stvaranjem filmova koji potpuno obuzimaju gledaoce.
Nolan je počeo da stvara filmove još u mladosti, a svoj prvi dugometražni film Praćenje snimio je 1998. uz nisku produkciju i pomoć prijatelja.
Ovaj uspeh doveo ga je do većih projekata, poput Mementa, koji je postao kultni klasik zbog inovativne narativne forme.
„Mislim da je Memento za mnoge ljude izgradio veći svet u njihovim mislima, stvarajući nezaboravno iskustvo“, tvrdi Nolan. Inspiraciju je crpio i iz radova Dejvida Linča.
„Filmovi Dejvida Linča uvek su to postizali izuzetno dobro“, priznao je Kristofer Nolan.
https://www.youtube.com/watch?v=XmFgO2fJQuI
Linčovi filmovi, poznati po snolikoj atmosferi, često koriste nelinearne i apstraktne tehnike koje zbunjuju, ali i očaravaju gledatelje. Ipak, jedan film Dejvida Linča ostavio je poseban uticaj na Nolana.
„Triler Izgubljeni autoput bio mi je značajna inspiracija, a nisam ga uopšte razumeo. Nekoliko nedelja kasnije sećao sam se filma kao soptvenog sna“, objasnio je reditelj.
Ovo nezaboravno iskustvo filma, gde se naracija ubrzo pretvara u haos s dvojnicima i misterioznim događajima, duboko je uticalo na Nolana.
Prema njegovim rečima, Linčova sposobnost da „mapira san unutar filma“ ostala mu je u sećanju, inspirisala ga i ostavila na njemu velik uticaj.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.