Ljubav i bol u mehanici smeha 1

Gostovanje kompanije Alesandra Šjaronija iz Ankone, koje je pandemija virusa korona odložila na godinu dana, održaće se večeras na sceni Ateljea 212 u okviru programa 18. Beogradskog festivala igre.

Reč je o komadu „Avgust“, premijerno izvedenom 2018. na Lionskom bijenalu igre u Šjaronijevoj koreografiji.

Italijanski scenski umetnik Alesandro Šjaroni, „vlasnik “ Zlatnog lava za životno delo za ples, u umetničko svetu ima status „koreograf sa pozorišnom ličnom kartom, istraživača plesa sa dušom vizuelnog umetnika, izučavaoca samoće koji voli razmenu emocija između izvođača i gledalaca“.

Njegova dela izvode se na plesnim i pozorišnim festivalima, muzejima i umetničkim galerijama, kao i u nekonvencionalnim prostorima širom sveta.

Komad „Avgust“ je jednosatna italijansko-nemačka koprodukcija iza koje stoji poveći autorski i izvođački tim.

Govori o potrebi za bezuslovnom ljubavi i bolu koje kroz radost, euforiju, emocije, do patnje, besa i straha igrači izražavaju samo kroz smeh, što postižu posebnim fizičkim i vokalnim vežbama.

Sam naziv komada nudi dvostruko tumačenje – od klovna do imena antičkih rimskih imperatora.

Francuski kritičari smatraju da „Avgust“ podseća na „lutajući san“ u kome „posle trenutka potpune iskrenosti, malo po malo, smeh postaje apsolutno pravilo i zajednička sudbina“, a igrači kao „zatočenici nepogrešive mehanike koja ih tera da se smeju bez razloga, daju fatalni utisak da deo čovečanstva biva izgubljen“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari