Podsećajući na prethodnu uspešnu sezonu, u kojoj su njene dramske predstave učestvovale na oko 20 festivala („Gospođica Julija“ Harisa Pašovića, „Pluća“ Ivana Vukovića, „Feliks i Doris“ Olje Đorđevič), Opera i teatar Madlenianum najavili su sezonu 2023/24. sa tri nova projekta i dva obnovjena, a prva premijera, romantična komedija „Godišnjica“ Rebeke Vilhajt, u režiji Petra Jovanovića zakazana je 18. oktobra na Velikoj sceni ove kuće.
Program za novu sezonu predstavili su Ana Radivojević Zdravković, direktirka Drame i Andreja Rackov umetnički drektor Opere i baleta, kao i reditelji Petar Jovanović, Ivana Vujić, Nebojša Bradić, glumica Vanja Milačić i bariton, prvak opere Vasa Stajkić, a kako je istaknuto na jučerašnjoj konferenciji za novinare u hotelu Zepter, publiku u narednim mesecima očekuje uzbudljiv repertoar, na kojem će se naći i dela koja se s velikim uspehom izvode na svetskim scenama.
Predstavom „Godišnjica“ reditelj Petar Jovanović debituje u teatru Madlenianum, a reč je o komadu punom topline i duhovitosti, kako je izjavio.
– Bavimo se temom koja je vrlo ozbiljna, pametna, i vrlo insprativan i životni materijal koji se tiče svakog od nas, a priču o dvadeset pet godina braka ne bih baš nazvao romantičnom komedijom, kako se „Godišnjica“ žanrovski određuje. On govori o nekim životnim cuklusima i ritualima kojima smo skloni, i kao ljudska vrsta volimo da iniciramo neke promene u životu i da ih obeležimo, i to često radimo iz potrebe koju i ne razumemo – rekao je Jovanović.. .
Posle četvrt veka, proslava godišnjice tog istog braka. Isto mesto, isti hotel, ista soba, isti ljudi… Ili nisu isti…? I je li isti i njihov brak? Ima li šta istinski da se slavi? Ili bi i ovog puta, neočekivano, nešto moglo da krene naopako?, neka su od pitanja koja, kako je naveo reditelj, otvara ovaj komad.
Prema rečima Vanje Milačić, koja igra Mimsi, glavnu junakinju, „Godišnjica“ otvara tema prisnu svim generacijama: onima koji su u braku, pred brakom, onima koji su pred venčanjima svoje dece, a ponajviše onima koji su na nekoj bračnoj raskrsnici.
– Komad Rebeke Vilhajt je beskrajno uzbudljiv i biće duhovit publici, ali nama to nikako nije – mi igramo čistu životnu dramu, i jako je zanimljivo kako jedna priča izgleda s naše strane, a kako ona deluje na publiku. To su, zapravo, dve jednočinke, predstava kreće venčanjem, a onda taj isti par vidimo dvadeset pet godina kasnije.
Mislim da će svaki gledalac u publici pronaći bar neki segment muško – ženskih odnosa s kojim može da se identifikuje, i da će, bez obzira koliko je u suštini ozbuljna, ova priča izazvati puno smeha – izjavila je jedna od najangažovanijih glumica u ovoj kući.
Vanja Milačić igra naslovnu uloogu u „Fridi Kalo“, kako je podsetila, najdugovečnijoj predstavi u Madlenianumu koja se vraća na repartoar 27. septembra, u „Feliks i Doris“, „Nasni“, a debituje i u opereti „Pariski život“.
U glumačkoj ekipi „Godišnjice“ su i Ljubinka Klarić, Srđan Karanović, Stefan Bundalo, Tamara Aleksić i Ljubomir Bulajić. Dramu je prevela Olivera Đorđević, a autorsku ekiu čine i scenograf Damjan Paranosić, kostimograf Milica Grbić Komazec i kompozitor Bojan Milinković. Za scenski pokret zadužen je Danilo Milovanović, za scenski govor Milica Janketić, a dizajner svetla je Srđan Jovanović.
Reprize premijere ove romantične komedije najavljene su 19. i 31. oktobra.
Na repertoar Madlenianuma, u obnovljenoj verziji, stiže i predstava „Nana“, po antologijskom romanu Emila Zole, sa Tamarom Aleksić u naslovnoj ulozi. Ona je premijerno izvdena pred pandemiju, krajem decembra 2019. i nije imala pravi život na sceni, kako je istakla rediteljka
Ivana Vujić, a prvo premijerno izvođenje u novoj sezoni i u novoj verziji zakazano je 1. decembra na VCelikoj sceni, i repirzno 12. decembra.
– Ovo je jedini Zola na našim scenama u Beogradu, i mudro je da se napravi premijerna obnova predstave. Za nas je on beskrajno interesantan pisac, istražujući jednu porodicu napravio analizu francuskog društva tog vremena koja je i danas aktuelna.
„Nana“ je gabaritna predstavam sa velikim ansablom, od najmlađih glumaca do doajena, sa nama je bio Vlasta Velisavljević, to je bila njegova poslednja uloga, i zaista smo srećni što smo radili sa njim, živeli sa njim, i radovali mse sa njim – izjavila je rediteljka, dodajući da je Madlenianum, zbog toga što brine o svojim predstavama, vrlo ozbiljna, mudra i odgovorna kuća.
Vujić je najavila i najznačaniji novi dramski projekat u sezoni 2023/24, predstavu „Staklena menažerija“, po remek-delu Tenesija Vilijamsa, u godini kada svet obeležava četiri decenije od smrti ovog književnog velikana.
– Za mene je „Staklena menažerija“ njegov najuzbudljiviji komad, i prvi koji je doživeo svetski uspeh, komad koji govori o njemu, njegovoj porodici, a za nas je najvažnije da odgovori na pitanja šta je „Staklena menažerija“.
A to je priča o nežnim i krhkim ljudima, o ljudima od stakla koje lome oni koji su od kamena, o ljudskim osećanjima, nežnostima i nemoćima. A ovu ljudi žele da žive, i mora da se živi, i ova drama je po meni neka vrsta američkog Čehova. Naravno da sam beskrajno srećna što radim ovaj komad, i vrlo je značajno da se Tenesi Vilijams ponovo nađe među nama – istakla je Vujić.
Premijerno, ovo antologijsko delo koje je doživelo i bezbroj filmskih verzija, na Velikoj sceni Madlenianuma gledaćemo 30. marta.
Sa Brodveja i Vest Enda u Beograd
Andreja Rackov najavio je otvaranje nove operske sezone, 22. septembra u 19.30h, premijernom obnovljenim koncertom „Svetlosti pozornice“ na kojem u ovoj kuči debituje slavni bariton Vasa Stajkić.
„Svetlosti pozornice“ premijerno su izvdene 2021, zamišljen kao pozorište u pozorištu, odnosno predstava u predstavi, i kao generalna proba pred premijeru, ovaj muzički komad na duhovit način predstavlja najlepše numere sa scene Madlenianuma, koje izvode Branislava Podrumac, Mina Gligorić, Vasa Stajkić i Dušan Svilar, uz vrhunsku saradnju gudačkog kvarteta Habanera i pijanista Milivoja Veljića/ Dragane Anđelić Bunjac.
Drugi naslov je mjuzikl „Poslednjih pet godina“ koji je takođe nastao u vreme pandemije i, zbog tada ograničenih uslova igranja, nije imao dovoljno prilike da bude duže na repertoaru. S obzirom da je reč o naslovu koji spada u najpopularnije na Brodveju i Vest Endu, kao i zbog interesantne teme koju obrađuje i popularne, moderne muzike, ponovo će zaživeti u predstojećoj sezoni 27. oktobra, sa pomalo izmenjenim podelama učesnika.
Najvažniji projekt na operskoj sceni u sezoni 2023/24. je mjuzikl „Company“, na muziku i tekst Stivena Sondhajma i po knjizi Džordža Furta, najavio je reditelj Nebojša Bradić, za koji je Madlenianum dobio ekskluzivna autorska prava, i to samo dve godine posle njegovog rivajva na Brodveju.
Originalna produkcija iz 1970. nominovana je za rekordnih 14 nagrada Toni (osvijila je šest), a „Company“ je bio među prvim „knjiškim“ mjuziklima koji su se bavili savremenim zabavljanjem, brakom i razvodom, i značajan je primer konceptualnog mjuzikla bez linearnog zapleta, kako je istakao reditelj.
U seriji vinjeta, „Company“ prati neženju Bobija u interakciji sa svojim oženjenim prijateljima, koji priređuju žurku za njegov 35. rođendan. Od najpoznatijeg kompozitora muzičkog pozorišta, Stivena Sondhajma, „Company“ se u velikoj meri smatra začetnikom žanra mračne komedije, modernog muzičkog žanra i dobitnikom sedam Toni nagrada, uključujući za najbolji mjuzikl, najbolju muziku, najbolji tekst i najbolju knjigu.
Premijera mjuzikla „Company“, kako je najavio Bradić, zakazana je za 9. mart.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.