Milo Rau Foto: ALEX HALADA / imago stock&people / Profimedia

Milo Rau reditelj, autor i umetnički direktor pozorišta NTGent koga je kritika prozvala „najuticajnijim“ (Cajt), „najnagrađivanijim“ (L Soar), „najzanimljivijim“ (Standard), i „najambicioznijim“ (Gardijan) umetnikom današnjice svečano će otvoriti ovogodi[nji 58. Beogradski internacionalni teatarski festival BITEF, saopšteno je na današnjoj konferenciji za novinare.

Milo Rau je odranije poznat bitefovskoj publici a o njegovoj poslednjoj predstavi “Antigona u Amazonu”, koja će biti izvedena na ovogodišnjem Bitefu bilo je reči u okviru Filozofskog teatra u kome je o ovom svom komadu razgovarao sa Srećkom Horvatom.

Milo Rau studirao je sociologiju, nemački i romanske jezike i književnost u Parizu, Berlinu i Cirihu pod mentorstvom Pjera Burdijea i Cvetana Todorova.

Od 2002, potpisuje preko pedeset predstava, filmova, knjiga i akcija.

Njegove produkcije su prikazane na svim većim međunarodnim festivalima, među kojima su Pozorišni susreti u Berlinu, Avinjonski festival, Venecijansko bijenale pozorišta, Festival u Beču, kao i briselski Festival umetnosti, a gostovale su u više od trideset zemalja širom sveta.

Rau je dobitnik mnogobrojnih priznanja, među kojima su i Evropska pozorišna nagrada 2018, nagrada „Peter Vajs“ (2017), nagrada televizijske stanice 3sat (2017), mesto predavača iz oblasti drame na Sarbrikenu, kao i prestižna nagrada Međunarodnog pozorišnog instituta Nemačke koja se dodeljuje na Svetski dan pozorišta, a čiji je on najmlađi dobitnik posle Franka Kastorfa i Pine Bauš.

Godine 2017. Rau je proglašen rediteljem godine u anketi kritičara koju je sproveo časopis Dojče bine.

Nosilac je dva počasna doktorata od kojih je jedan dobio 2019. godine iz oblasti pozorišta univerziteta Lundus u Švedskoj, a drugi 2020. univerziteta u Gentu u Belgiji. Rau je aktivan i kao televizijski kritičar i predavač, a veoma je plodan i kao pisac

Njegova poslednja predstava „Antigona u Amazoniji“, dotiče se mnogih globalnih problema kao što su klimatske promene i izbeglička kriza, sa ciljem da ispitaju ulogu pozorišta od antike do sveta posle koronavirusa.

Pitanje nije samo kako će izgledati pozorište nakon pandemije i doba socijalnog distanciranja, već i koja je uloga pozorišta u menjanju društvene realnosti.

Nešto više o programu ovogodišnjeg BITEF-a možete pročitati OVDE.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari