Miroslavu Kariću nagrada „Lazar Trifunović” za tekst „Studija slučaja“ 1Foto: Tanja Drobnjak

Nagrada „Lazar Trifunović” za 2022. godinu svečano je dodeljena istoričaru umetnosti i kustosu Miroslavu Kariću za tekst „Studija slučaja“, objavljen u istoimenom katalogu publikovanom povodom samostalne izložbe umetnice Biljane Đurđević, koja je održana u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu od 25. marta do 23. maja 2022. godine.

Nagrada „Lazar Trifunović“ se od 1993. godine dodeljuje sa ciljem da podstiče, razvija i afirmiše nove metodološke i interpretativne modele i pristupe u pisanju o modernoj i savremenoj vizuelnoj umetnosti u štampanim i elektronskim medijima, i predstavlja jedino stručno priznanje koje motiviše kritičko mišljenje u ovoj oblasti.

Žiri u sastavu Darka Radosavljević Vasiljević, Stevan Vuković i Ana Ereš razmatrao je predloge prispele na konkurs za Nagradu za 2022. godinu, kao i druge javno dostupne doprinose kritičkom mišljenju o modernoj i savremenoj umetnosti objavljene tokom ove godine, i doneo jednoglasnu odluku. Nagrada se dodeljuje istoričaru umetnosti i kustosu Miroslavu Kariću za tekst „Studija slučaja“, objavljen u istoimenom katalogu publikovanom povodom samostalne izložbe umetnice Biljane Đurđević.

„U ovoj monografskoj studiji Miroslav Karić nudi slojevito strukturiran interpretativni okvir za razumevanje recentne umetničke prakse Biljane Đurđević koji se temelji na poznavanju novih čitanja semantike savremenog slikarstva i njegovih transmedijskih iskoraka, kao i na ubedljivoj kontekstualizaciji jednog kompleksnog umetničkog govora spram društvenih i ideoloških okvira savremenosti. Karićev kritički doprinos pisanju o umetnosti, oslonjen na veštinu da precizno prepozna i artikuliše složene referente okvire koje proizvode umetnički gestovi, nalazi se u principijelnom profesionalnom nastojanju ovog autora da o savremenoj umetnosti misli, govori i piše na osnovu sistematskog poznavanja lokalne scene i posvećenog angažovanja na afirmaciji novih posmatranja i isčitavanja pojava koji se unutar nje javljaju. Nagrađeni tekst, pored navedenog, potvrđuje i važnost kontinuirane saradnje između kustosa i umetnika kao vitalnog podsticaja za permanentno osvajanje novih znanja o savremenoj umetnosti“, obrazložio je žiri.

O nagrađenom autoru:

Miroslav Karić (Beograd, 1975.) diplomirao je na Filozofskom fakultetu u Beogradu, na katedri za istoriju umetnosti 2000. godine. Od 2001. godine je bio na poziciji sekretara i kustosa u nezavisnoj umetničkoj asocijaciji Remont, a od 2003. član uredničkog tima Remont art magazina. Karić je bio višegodišnji urednik rubrike „Izložbe“ u beogradskom kulturnom mesečnom vodiču Yellow Cab. U profesionalnoj biografiji beleži angažman na mnogim projektima kao saradnik, koordinator, kustos i PR. Učestvovao je u nekoliko umetničkih saveta i žirija: Remont – nezavisna umetnička asocijacija, Galerija Doma omladine, Gradska galerija Požega, Nagrada „Dimitrije Bašičević Mangelos”, Henkel Award, 43. Majska izložba, 12. Grifon, 64. Martovski festival, Filmski centar Srbije – eksperimentalni film i video art. Od 2010. godine Karić je u kustoskom timu projektne inicijative Fotodokumenti i u organizacionom timu nagradnog programa „Dimitrije Bašičević Mangelos“. Član je Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije – ULUPUDS i Međunardonog udruženja likovnih kritičara AICA. Dobitnik godišnjeg priznanja ULUPUDS-a za stvaralačke rezultate u 2011. godini i Nagrade Društva istoričara umetnosti Srbije za najbolju autorsku izložbu u 2019. godini. Od januara 2020. radi kao kustos u Muzeju savremene umetnosti Beograd. Najrecentniji kustoski i ko-kustoski angažmani uključuju projekte i izložbe Refleksije našeg vremena: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti, kustos izložbene celine „Kroz portret” (Galerija–legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2020.), Dragana Žarevac: Prošireno prisustvo / Otelovljeni arhiv (Galerija – legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2021.), Goran Babić: Povremeno zaustavljanje vremena (Galerija–legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2021), Ivana Ivković: Posle Vas (Salon Muzeja savremene umetnosti, 2021.), Kata Mijatović: Nema buđenja (Galerija–legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2021.), Stvari vibrantne – stvari svečane (Galerija–legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2022.), Biljana Đurđević: Studija slučaja (Salon Muzeja savremene umetnosti, 2022), Stavovi i forme – Umetnost kao forma mišljenja (Galerija–legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 2022.), Mrđan Bajić: Nepouzdani pripovedač (Muzej savremne umetnosti Beograd, 2022.)

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari