Umetnost je ponekad teško razumeti i dešavaju se pogrešne interpretacije, ali šta reći kada je u pitanju slika koja visi naopačke, baš poput jednog dela holandskog slikara Pita Mondrijana.
U pitanju je slika pod nazivom New York City I, koja je prvi put izložena pre 75 godina, a za koju je jedna teoretičarka umetnosti otkrila da visi naopačke sve ovo vreme u svim muzejima.
Ova slika je iz 1941. godine i predstavlja rešetkasto isprepletene linije napravljene od crvene, žute, bele i crvene lepljive trake. Prvi put je izložena u Muzeju moderne umetnosti u Njujorku (MoMA), ali se od 1980. nalazi u kolekciji nemačke savezne države Rajna-Vestfalija u Dizeldorfu.
Način na koji je slika trenutno okačena prikazuje kako se ove linije zgušnjavaju pri dnu, ali kustoskinja Suzan Mejer-Biser uzela je da istražuje ovog holandskog avangardnog umetnika i shvatila da bi ona trebalo da bude okačena skroz naopačke.
„Zgušnjavanje bi trebalo da bude na vrhu, poput tamnog neba“, rekla je Mejer-Biser. „Kada sam to rekla ostalim kustosima, shvatili smo da je očigledno. Sigurna sam 100% da je slika sada naopačke.“
Postoje i druge naznake da je to istina, jedna slika sličnog naziva izložena u centru Pompidu takođe ima zgušnjavanje linija pri vrhu, a postoji i fotografija Mondrijana u studiju na kojoj je ova slika okačena tako da su linije pri vrhu.
Nije poznato kako je došlo do toga da slika bude okačena baš na ovaj način, ali u okviru nove izložbe Mondrian. Evolution u Dizeldorfu ona će ostati tako, jer lepljive trake i sada jedva stoje, a kada bi se okrenula naopačke, one bi se potpuno ispomerale.
Izvor: The Guardian
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.