Mostra otvara trku za Oskara 1

Sinoćnjim otvaranjem Filmskog festivala u Veneciji počela je trka za Oskara. Da, Oskara, nije greška.

Slavna manifestacija počela je premijerom filma „La La Land“ a mjuzikl u režiji Dejmijana Šazela („Ritam ludila“), u kome glavne uloge igraju Rajan Gosling i Ema Stoun, tako je postao novi naslov američke kinematografije koji svoju poteru za Oskarom počinje iz Venecije. Naime, poslednjih godina italijanski festival postao je taličan za holivudske filmove, koji pretenduju na nagrade Američke akademije, prikazujući prvi u svetu ostvarenja poput „Pod lupom“ i „Čovek ptica“ (dobitnike Oskara za najbolji film ove i prethodne godine), kao i „Gravitacija“ (koji je poneo Oskara za najbolju režiju).

„La La Land“ je prema rečima umetničkog direktora Venecijanskog festivala Alberta Barbera „odličan film, klasični mjuzikl, i divna posveta američkom filmu“.

„Imao sam sreće poslednje tri godine. Nisam mogao ni da pretpostavim kada sam prvi put pogledao filmove ‘Gravitacija’ i ‘Čovek ptica’ da će kasnije osvojiti nagrade Oskar“, ističe direktor i priznaje da je ipak poslednjih godina uložio veliki trud da privuče velika holivudska imena u Veneciju.

On napominje da je cilj ovog festivala da postane manifestacija kojom se otvara sezona najvažnijih filmskih nagrada, nešto što je do sada bio Filmski festival u Torontu, koji počinje samo nedelju dana kasnije. Iako je Venecija, inače najstariji filmski festival na svetu (osnovan 1932. godine), poslednjih godina imao velikih problema da privuče najvažnija filmska ostvarenja, te da se obično dešavalo da selekcija bude sačinjena od filmova koje je odbio Kan, novine o kojima govori Barbera promenile su situaciju kada su važni holivudski producenti shvatili da glamurozna Venecija može da bude važnije oružje u trci za Oskara nego bliži i jeftiniji Toronto.

Ipak, iako je Venecija zbog svog termina daleko bliža dodeli priznanja Američke akademije zbog čega je za organizatore daleko lakše da privuku holivudska ostvarenja od Kana, za autorske filmove stvari stoje drugačije. Ipak, Barbera kaže da se ne takmiči sa francuskim festivalom.

„Filmovi koji su gotovo u prvoj polovini godine, prikazuju se u Kanu. Sve je stvar tajminga“, ističe direktor.

U konkurenciji za Zlatnog lava ove godine je 20 naslova, među kojima su i novi filmovi Terensa Malika, Vima Vendersa, Andreja Končalovskog… ali i Emira Kusturice.

Slavni reditelj, čiji će film „Na mliječnom putu“ biti prikazan 9. septembra, nedavno je izjavio da se ovim naslovom oprašta od takmičenja na festivalima (ali ne i od snimanja filmova), te da je „Venecija idealna pozornica za to“, budući da je upravo „kroz vrata sale Grande pre 35 godina ušao u svetski film“. Kusturica je, podsetimo, tada osvojio Srebrnog lava za svoj debitantski film „Sjećaš li se Dolly Bell“, a nakon toga na ovom Festivalu je još 1998. godine nagrađen Srebrnim lavom za najbolju režiju za ostvarenje „Crna mačka, beli mačor“. U filmu, koji govori o mlekadžiji čij se život menja kada upozna misterioznu Italijanku, glavne uloge igraju slavna glumica Monika Beluči i sam reditelj, a pored njih glume i: Sloboda Mićalović, Predrag Miki Manojlović, Sergej Trifunović, Zoran Cvijanović…

Između ostalih u Mostri će biti prikazani i dokumentarac Terensa Malika „Voyage of Time“ o poreklu života na zemlji, novi film Vima Vendersa „The Beautiful Days of Aranjuez“ kojim se reditelj vraća saradnji sa piscem Peterom Handkeom, SF drama kanadskog reditelja Denija Vileneva „Arrival“, priča o čuvaru svetionika koji pronalazi napuštenu bebu u čamcu za spasavanje „The Light Between Oceans“ gde glavne uloge igraju Majkl Fasbender i Alisija Vikander, novi film modnog mogula Toma Forda „Nocturnal Animals“…

Odluku o najboljima doneće žiri na čijem je čelu britanski reditelj Sem Mendes. Nagrada Zlatni lav za životno delo biće uručena francuskom glumcu Žan-Polu Belmondu.

Van konkurencije biće prikazan novi rediteljski film Mela Gibsona „Hacksaw Ridge“, a 73. izdanje M

 

Mere bezbednosti

Novo izdanje italijanskog festivala protiče i u znaku strogih mera bezbednosti zbog proteklih terorističkih napada u Evropi. Kontrolni punktovi i kamere postavljeni su na ulazima na festivalski prostor, a iako je bezbednost jedno od glavnih pitanja organizatora, umetnički direktor Mostre Alberto Barbera izjavio je da će mere sigurnosti biti maksimalno diskretne kako posetioci ne bi bili uznemireni. Zbog nedavnog zemljotresa u centralnoj Italiji, koji je odneo gotovo 300 života, otkazana je gala večera na Lidu, ali će većina glamuroznih događaja biti tradicionalno održana kao i prethodnih godina.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari