Mrdalice iz "Tajvanske kanaste" u Parobrodu 1

Mrdalice, „unikatno umetničko delo“ Milije Nešića i Saše Belopoljanskog iz kultnog filma Gorana Markovića „Tajvanska kanasta“, izvađene su iz podruma posle 30 godina i biće predstavljene beogradskoj publici sutra uveče od 19 sati u Ustanovi kulture Parobrod.

Tvorac mobilnih skulptura Milija Nešić je rođen 1934. godine u Nišu u KSHS, a na Akademiji likovnih umetnosti, odsek vajarstvo, u Beogradu, diplomirao je 1961. U statusu je istaknutog umetnika i član ULUS-a. Ova redukovana wiki biografija je prostoproširena rečenica koja, baš kao i samo jedna njegova „sekvenca“ u postavci ponovo otvorenog MSUB-a, krije danas vremešnog, ali vitalnog, pomalo nažalost zaboravljenog, avangardnog konceptualnog umetnika, druge polovine 20. veka jugoslovenske istorije umetnosti. Podsetimo, Mrdalice su originalno posvećene 1968. godini, korišćene su kao umetnička rekvizita u filmu „Tajvanska kanasta“ Gorana Markovića (1985) a potom su decenijama bila pohranjene u depou DKSG. One su tada predstavljale specifičnu umetničku formu interakcije u večnoj igri nasilja koji jedni sprovode nad drugima, koristeći razne forme i opravdanja. U današnjoj savremenoj kontekstualizaciji sveta, našeg vremena i dominantne vizuelne komunikacije, njihova ultimativna aktuelnost, razlog je više za ovu izložbu. Uvertira, jubilej 50-godišnjice godine globalne revolucije: studentske demonstracije u Parizu i Beogradu, ubistvo Martina Lutera Kinga i intervencija Varšavskog pakta u Čehoslovačkoj. Izložba u Parobrodu je i tizer za ovogodišnju retrospektivu Milije Nešića povodom nagrade „Stojan Ćelić“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari