Na 56. Bitefu večeras dve predstave sa temom radnih prava, "Gardien party" i "Tihuana" 1Foto promo/56. Bitef

Posle dva izuzetna ostvarenja kojima je već na samom početku doveo velike evropske zvezde pozorišne umetnosti, „(Nije) kraj sveta“ Kejti Mičel, i fascinantne belgijske plesne predstave „Svaki pokušaj će se završiti skršenim telima i slomljenim kostima“ koreografa Jana Martensa. koja je na otvaranju festivala u Jugoslovenskom dramskom pozorištu podigla publiku na noge i doživela nezapamćene […]

Posle dva izuzetna ostvarenja kojima je već na samom početku doveo velike evropske zvezde pozorišne umetnosti, „(Nije) kraj sveta“ Kejti Mičel, i fascinantne belgijske plesne predstave „Svaki pokušaj će se završiti skršenim telima i slomljenim kostima“ koreografa Jana Martensa. koja je na otvaranju festivala u Jugoslovenskom dramskom pozorištu podigla publiku na noge i doživela nezapamćene ovacije, 56. Bitef večeras nastavlja svoj program sa dve predstave.

„Gardien party“ (produkcija Zirlib iz Francuske), koncept i režija Muhamed el Hatib i Valeri Mrežen, koja će imati dva izvođenja – u Istorijskom muzeju Srbije (Trg Nikole Pašića 11), večeras u 19 časova, a repriza je zakazana sutra, 27. septembra u istom terminu.

Uzbudljiv performans „Tihuanu“ (produkciju Lagartihas tiradas al sol iz Meksika), režijia Lazaro Gabino Rodrigez i Luisa Pardo, publika može da vidi večeras u 21 sat, na Maloj sceni „Raša Plaović“ Narodnog pozorišta.

Obe predstave upućuju na tematski fokus 56. BItefa, koji se odvija pod sloganom „Mi – junaci rada svog“, baveći se pitanjem rada u savremenom društvu, radnih prava, tržišta rada posle pandemije, obespravljenošću radnika u neoliberalizmu, ali i pitanjem rada u samim izvođačkim umetnostima.

Predstava „Gardien Party“ (čiji naslov ne može da se prevede a da se ne izgubi njegov smisao koji leži u igri reči: ovo nije „vrtna zabava“), francuskih autora Valeri Mrežan i Muhameda el Hatiba oblik je dokumentarnog i devised pozorišta, onog koje se zasniva na građi iz života samih njegovih autora i/ili izvođača.

U ovom slučaju to su šest čuvara velikih svetskih muzeja iz Pariza, Marseja, Sankt Peterburga, Stokholma i Njujorka (dvoje njih).

Njihove ispovesti o poslu, vlastitom odnosu prema delima koja čuvaju, instituciji muzeja i životnim ambicijama i porazima (neki od njih su prekvalifikovani za ovaj posao i u njemu su se zatekli nesrećnim sticajem okolnosti), čine materijal ove tople, tužne, pametne i duhovite predstave.

„Gardier party“ se uvek izvodi pred praznim muzejskim zidom ispred kojeg je niz čuvarskih stolica, a koji će se postepeno ispuniti omiljenim umetničkim delima naših junaka, tih nepravedno ignorisanih muzejskih anđela čuvara.

 

„Tihuana“ je solo performans poznatog meksičkog glumca i autora Lazara Gabina Rodrigeza.

Pod lažnim identitetom, on se navodno preselio u istoimeni meksički grad, iznajmio sobicu u nekoj faveli i zaposlio se u lokalnoj fabrici, a sve zato da bi proverio da li radnik u Meksiku može da živi od minimalca.

Ovaj performans, koji po formi može da se odredi kao „predstava-predavanje“, Rodrigezovo je performativno arhiviranje i rekonstruisanje tog eksperimenta koji je sproveo ili želeo da sprovede u realnom životu.

Rodrigez je, takođe, u pozorišnoj javnosti ostao upamćen i po tome što se, u ime vanevropskih umetnika, javno usprotivio konceptu Žeroma Bela o izbegavanju putovanja avionom, kao meri koja, navodno, doprinosi zaštiti životne sredine, jer ju je smatrao privilegijom evropskih umetnika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari