Umetnik Vladimir Nikolić, koji radom „Hod sa vodom“ predstavlja Srbiju na Bijenalu u Veneciji, nije učestvovao na ceremoniji otvaranja našeg paviljona, jer nije ispoštovan njegov zahtev da se na njemu „ne obrate ljudi koji ne nose nikakve zasluge“.
Umetnik je tim povodom za televiziju N1 istakao problematičan odnos sa realizatorom nastupa Muzejom savremene umetnosti u Beogradu.
Kao glavni problem naveo je to što je kao umetnik stavljen u poziciju da se bavi poslom institucija, što ga je pratilo do samog otvaranja.
– Nisam učestvovao na ceremoniji jer nije ispoštovan moj zahtev da se ne obrate ljudi koji ne nose nikakve zasluge, kazao je umetnik za N1, objašnjavajući zašto su na otvaranju našeg paviljona govorile ministarka kulture Maja Gojković i direktorka MSU Marijana Kolarić, ali ne i on.
Nikolić je istakao i to da je vrlo lako moglo da dođe do toga da Srbija nema ovogodišnjeg predstavnika u Veneciji, i da je, kako navodi, „zbog nekompetentnosti i neodgovornosti nadležnih prema ovom projektu“, bio doveden u situaciju da Ministarstvu u jednom trenutku najavi i svoje otkazivanje nastupa na Bijenalu.
– MSU je najvažnija institucija za našu savremenu umetnost i sliku naše scene u svetu. To je napravilo gomilu problema tokom čitavog perioda pripreme u Beogradu, a i postavke u Veneciji. To je sve bilo neobjašnjivo komplikovano, zbog nekompetentnosti ljudi koji su na odgovornim pozicijama, zbog neodgovornog odnosa prema ovom projektu… Bio sam kao umetnik stavljen u poziciju da se bavim poslom institucija, to me je pratilo do samog otvaranja“, istakao je Nikolić.
On je rekao da u odnosu na zemlje koje su nam slične u ekonomskom smislu, imamo nekoliko puta manji budžet, a pored toga i „nesposobne institucije da komuniciraju sa mogućim sponzorima i obezbede produkciju kakvu zahteva Bijenale“.
Prema Nikolićevim rečima, za samu tehnologiju postavke, i dosta drugih stvari, bilo je potrebno angažovati ljude, a MSU, sa ovom upravom uopšte nije bio u stanju da se sa tim suoči. Direktorka Muzeja, kako kaže, nije dovoljno sposobna i kompetentna da se nosi sa projektom ovog tipa.
Nikolić konstatuje da je postavljanje njegovog umetničkog projekta bilo veoma zahtevno, ali se nadležni tome nisu prilagodili.
„Ovo nije bio projekat da je dovoljno samo okrečiti zidove i uneti radove… Morao sam da radim i posao komesarke i producentkinje i ljudi iz ministarstva, i to je bilo jako naporno“, istakao je Vladimir Nikolić za N1.
Na molbu Danasa upućenu direktorki Muzeja savremene umetnosti Marijani Kolarić da prokomentariše navode umetnika Vladimira Nikolića, dobili smo odgovor da komentara neće biti, nego će direktorka dati svoju izjavu medijima, danas ujutru u vidu saopštenja.
Specijalizovan portal za kulturu „Artsy“ stavio je srpski paviljon u najboljih deset koje publika ne treba da propusti da poseti. Da je naš paviljon u Veneciji izazvao izuzetno dobre reakcije, izjavila je i direktorka Muzeja savremene umetnosti u Beogradu Marijana Kolarić, koja je i komesarka nastupa Srbije na ovoj smotri.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.