Hrvatski reditelj Rajko Grlić trijumfovao je na 57. festivalu igranog filma u Puli melodramom „Neka ostane među nama“ o ljubavnim prevarama, za koju je nedavno nagrađen i za režiju na 45. Karlovim Varima. Ljubavna drama „Neka ostane među nama“ sa Predragom – Mikijem Manojlovićem u jednoj od glavnih uloga, osvojila je Veliku zlatnu arenu za najbolji film 57. Pule, kao i Zlatnu arenu za režiju.
U konkurenciji sa još devet filmova u Nacionalnom takmičarskom programu, od kojih su tri manjinske koprodukcije, Grlićev film osvojio je još pet nagrada Zlatna arena – za sporednu žensku ulogu (Ksenija Marinković), kameru (Slobodan Trninić), muziku (Alfi Kabiljo i Alan Bjelinski), scenografiju (Ivo Hušnjak) i ton (Srđan Krupjel).
U glavnoj sekciji Nacionalnog takmičarskog programa Zlatnu arenu za glavnu mušku ulogu dobio je Rade Šerbedžija za crnu komediju „Sedamdeset i dva dana“ Danila Šerbedžije, za koji je Zlatnu arenu za sporednu mušku ulogu dobio srpski glumac Bogdan Diklić. Danilu Šerbedžiji – koji je postdiplomske studije završio na Univerzitetu Ohajo u klasi Rajka Grlića – kao inspiracija za taj crnohumorni film poslužila je anegdota koju je 1989. godine čuo na odsluženju vojnog roka, kada je crnogorski vojnik rekao da njegova porodica ne radi ništa osim što brine da baba ne umre, jer ima američku penziju.
Zlatnu arenu za scenario dobio je Nevi Marasović za film „The Show Must Go On“, koji je i režirao i kojim je i počeo Nacionalni takmičarski program 57. Pule. Marasović je proglašen i najboljim debitantom, zahvaljujući tom filmu inspirisanim fenomenom rialiti šou programa „Veliki brat“. Radnja se događa u Zagrebu smeštena desetak godina u budućnost, kada za vreme trajanja rialiti šou programa izbije globalni rat, ali producent čini sve kako bi to sakrio od učesnika. Marasović je počeo da piše scenario za taj film za vreme studija, inspirisan drugom sezonom hrvatske verzije „Velikog brata“, tokom koje je izbila svetska panika zbog ptičjeg gripa…
Zlatna arena za najbolju glavnu žensku ulogu dodeljena je Mariji Škaričić za film „Majka asfalta“ Dalibora Matanića, za „uverljiv lik žene koja ne pristaje na zlostavljanje“. Među manjinskim koprodukcijama u Puli bio je i film „Besa“ Srđana Karanovića iz Srbije, takođe s Manojlovićem u jednog od glavnih uloga, a prikazan je van konkurencije. Zlatna arena za režiju u sekciji manjinskih koprodukcija tako je dodeljena Žbanićevoj za film „Na putu“ o fenomenu vehabija, za koji je Zlatnu arenu za glavnu žensku ulogu dobila Zrinka Cvitešić, dok je za mušku nagrađen Toni Grga za ulogu u filmu „Ostavljeni“. Nagradu publike Zlatna vrata Pule osvojio je film „Sedamdeset i dva dana“, dok je pobednički Grlićev film, prema glasovima posetilaca, zaslužio treće mesto, iza filma „Na putu“ Jasmile Žbanić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.