Pod simboličnim sloganom „Na ivici budućnosti“, dvostruko izdanje ovogodišnjeg Bitefa, 54/55, prikazaće čak četrnaest predstava u glavnom programu, autora i autorki iz Francuske, Belgije, Nemačke, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Irana, Austrije, Meksika i Čilea.
Umetnički fokus festivala (održava se od 13. do 25. septembra), biće na dehumanizaciji tela izvođača u različitim oblicima – kroz koreografske postupke, svetlosne i video efekte, preko odsustva izvođača, njihovog digitalnog prisustva, do upotrebe robota i dronova na sceni.
Vrhunac ovog koncepta su predstave u kojima živi izvođači ni ne postoje na sceni, a kao najradikalnije ostvarenje koje ćemo videti Bitef najavljuje predstavu “Kao da kraj nije ni sasvim blizu” autorskog tandema Maja Pelević (tekst) i Nikola Zavišić (režija).
Projekat je nastao u produkciji Bitef teatra, i jedan je od četiri domaće predstave u glavnom programu ovogodišnjeg Bitefa.
“Kao da kraj nije ni sasvim blizu” odigrava se u fizičko-izvedbenom okviru koji možemo nazvati prostorno-vizuelno-auditivnom instalacijom i omogućava publici, a uz korišćenje i veštačke inteligencije, intimnu meditaciju (samo pet gledalaca može da uđe na izvođenje) na teme koje pokreće naše apokaliptično vreme.
U nedostatku izvođača, publika je istovremeno i pasivni posmatrač, ali i protagonista predstave.
Zbog malog broja gledalaca ova predstava će imati čak petnaest festivalskih izvođenja (23, 24. i 25. septembra sa početkom u 12, 14, 16, 18 i 20 časova u Bitef teatru.
Kao jednu od novih formi digitalnog pozorišta koja se razvila za vreme pandemije, a kao reakcija na nužnost telesnog distanciranja, Bitef najavljuje projekat “Višnjik u višnjiku” hrvatskog reditelja Boba Jelčića.
Ova inteligentna, duhovita i dirljiva adaptacija čuvenog komada Antona Pavloviča Čehova.
Skraćivanje i zgušnjavanje teksta, što je dramaturški postupak kome Jelčić i inače pribegava u režijama Čehova, ovde je izvršeno tako što je radnja fokusirana samo na odlučujući događaj: licitaciju i prodaju višnjika.
Ta dramaturška intervencija nudi i „naturalističko“ opravdanje za to što glumci nisu u istom fizičkom prostoru, i što se sreću samo u onom virtuelnom.
Gledaoci će, naime, pratiti Zoom konferenciju na kojoj Čehovljevi junaci, svako iz svog prostora, vrše poslednje konsultacije pred licitaciju višnjika, pokušavajući da zaustave sudbinu.
Predstavu je moguće gledati sa bilo koje lokacije u zakazanom terminu (22. septembar u 20 časova), dok je za sve zainteresovane organizovano zajedničko gledanje u klubu Bitef teatra u istom terminu.
Prodaja ulaznica za ovogodišnje izdanje Bitefa počinje u sredu, 25. avgusta, ulaznice će biti dostupne putem online prodaje na sajtu Bitefa, kao i putem blagajne festivala koja će se nalaziti u festivalskom centru u Kombank dvorani, a s obzirom na neizvesnu epidemiološku situaciju, ove godine ne postoji mogućnost rezervacije ulaznica.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.