Najsvežija ostvarenja francuske kinematografije stižu iz Kana u Beograd 1Foto: FoNet/ Zoran Mrđa

Film „Francuska“, reditelja Bruna Dumonta, sa Leom Sejdu, dobitnicom Zlatne kanske palme, u glavnoj ulozi, direktno sa Kanskog festivala dolazi u Srbiju i otvara ovogodišnji, treći Festival francuskog filma, koji počinje 21. i traje do 25. jula.

Publika će najaktuelnija dela francuske kinematografije iz ove i prošle godine moći da pogleda u bioskopu na otvorenom na Kosančićevom vencu, u Kombank dvorani i online platformi MojOFF.

Povodom festivala, Bertrand Millet, ataše za saradnju Francuskog instituta, na jučerašnjoj konferenciji u Kombank dvorani, izrazio je radost što ove godine sa partnerima organizuju Festival francuskog filma, koji je pomeren jer je i Kanski festival pomeren, te će još neka od ostvarenja iz kanske selekcije biti prikazana kod nas na festivalu.

On je podsetio da su u Francuskoj bioskopske sale zbog korone bile zatvorene šest meseci, zbog čega mu je posebno drago da se ovaj festival održava, i citirao Tarantina uzviknuvši Živeo film!

– Imaćemo neverovatnu feštu sa filmovima koje takoreći još niko nije pogledao. Ovaj festival će nam omogućiti da otkrijemo energiju francuskog filma, ne samo drame već i komedije kao što su Trijumf, Dva Alfreda i druge – kazao je Millet.

Thierry de Carbonnières, koscenarista filma „Trijumf“, koji se obratio preko Zuma, kazao je da je ovaj film adaptiran po priči koja se dogodila krajem osamdesetih godina u Švedskoj, a po kojoj je rađen i dokumentarac Beketov zatvorenik“ i čije posledice i dalje traju. Inače, film je delom sniman u zatvoru i dobio je nagradu za najbolju evropsku komediju godine.

– Zatvorenici na sceni postavljaju komad Semjuela Beketa Čekajući Godoa, zato što zatvorenici jako dobro znaju šta znači čekati – ukazao je koscenarista, a film je prošle godine bio u kanskoj selekciji.

Reditelj filma „Govor“, odnosno „Zdravica“, Laurent Tirard, takođe u obraćanju preko Zuma, kazao je da poslednjih godina oseća da film treba ponovo osmisliti kako bi se publika vratila u sale. Iako iza sebe ima sedam uspešnih ostvarenja, u uspeh ovog osmog filma niko nije verovao zbog specifičnog načina na koji je Tirard po jednom romanu napisao scenario. Film se dešava za vreme porodičnog obedovanja u kome glavni lik odvija monolog u glavi iščekujući poruku. Reditelju su svi rekli da je lud i da je to nemoguće adaptirati. Da treba da snimi nešto poput prethodnih filmova, kao što je bio njegov film Mali Nikola. Međutim, Tirardu se dopao izazov, našao je malu nezavisnu distributersku kuću i snimio ovaj film. Za film „Govor“ je dobio najbolje kritike i takođe je uvršten u prošlogodišnju kansku selekciju.

– Sudbina je htela da Govor bude odabran za Kanski festival, ali Kanskog festivala nije bilo. To znači da mi je sudbina takođe poručila da se ne uobrazim – kazao je Tirard.

Reditelj Lucas Belvaux, u video-obraćanju povodom filma „O ljudima“, primetio je da su svi filmovi snimljeni o Alžirskom ratu pre svega dati iz te, ratne perspektive, te je on želeo da nađe drugačiji način da o tome govori. On je podvukao da u takvim situacijama ne postoji samo jedan krivac, a sam film govori o ratu kao o porodičnoj tragediji.

Vladimir Perišić, reditelj, kum Festivala, istakao je da je za njega francuska kinematografija posebno važna jer više od bilo koje druge gaji ideju autorskog filma. Ne samo filma kao umetnosti, već i filma kao ličnog izraza autora, filma u prvom licu jednine. Za njega je festival prilika da francuski film stekne široku publiku u Beogradu, kao što se nada da će i srpski film da povrati onu popularnost koju je imao za vreme Jugoslavije u Francuskoj.

– Verujem da je to najlepša snaga filma mogućnost da nam približi drugoga da bismo shvatili da smo prijatelji – kazao je Perišić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari