– Ovaj mjuzikl je kao Šekspirovo ogledalo koje se stavlja publici da se u njemu ogleda, a uloga Roberta je u mjuziklu uloga Hamleta – primetio je reditelj Nebojša Bradić povodom muzičke komedije „Company“ Stivena Sondhajma po romanu Džordža Furta, koju postavlja na Velikoj sceni Opere i teatra Madlenianum.
– Izabrati danas mjuzikl od stotina koje se igraju u svetu nije lak zadatak. Izbor Stivena Sondhajma je veliki izazov. Sondhajm je legenda mjuzikla, neki kažu bog mjuzikla – istakao je Nebojša Bradić.
Reditelj je podsetio da je Sondhajm preminuo pre dve godine, a za sobom ostavio bogato nasleđe u muzičkom teatru – od prvih koraka koji se pamte – „Priča sa zapadne strane“, preko „Svini Toda“… a jedan od najvažnijih koraka bio je „Company“.
– „Company“ je na neki način promenio paradigmu u mjuziklu. Pre njega smo uglavnom imali linearne mjuzikle koji imaju radnju koja se razvija. Ovde smo se po provi put sreli sa nečim što se zove koncept-mjuzikl, mjuzikl koji se bavi određenim problemom – ukazuje Bradić i pojašnjava da se problem nalazi u glavi Roberta, glavnog lika koga u ovoj izvedbi igra Slaven Došlo.
Bradić podseća i na to da je mjuzikl „Company“ prvi put izveden sedamdesetih godina dvadesetog veka, a da je njegov rivajvl bio čest na velikim scenama Brodveja i Vest Enda.
– Poslednji veliki se desio u Londonu i NJujorku, i on je pokazao da ta priča i dalje ima relevantnost – kazao je Bradić i dodao da Beograd ima darovite aktere mjuzikla, koje mnoge druge sredine koje neguju ovu tradicij, nemaju.
Trideset i petogodišnjeg Roberta „koji ne zna šta će sa sobom“ igra Slaven Došlo. Glumac je u šali kazao: „Nebojša prepoznao tu usamljenost u meni i premestio je na scenu“ i dodao – Ovo je u suštini komad o modernoj usamljenosti koja se dešava u društvu (company) i o svim tim odnosima kojima svedočimo, koji su bliski ali nisu; o pitanju koje se postavlja – šta ja želim u životu i na koji način mogu da pobedim strah od vezivanja u konzumerističkom društvu, gde je sve protočno, gde samo možeš da nastaviš, da kupiš novo, zameniš; gde se postavlja pitanje na koji način se gradi jedan kvalitetan odnos i šta je to u čoveku što ga nagoni na tu vrstu bilskosti koja i jeste osnovna ljudska potreba – kazao je Došlo o delu.
Glumac je kazao da se radnja odvija na duhovit način. Naime, Robert u svojim prijateljima i njihovim odnosima reflektuje samog sebe i pokušava da shvati koji je to odnos i šta je to što njega zanima u životu, uz mnogo pesme i vrcavih događaja.
– Ova predstava će biti dokaz da je Beograd svet – primetio je glumac Hadži Nenad Maričić.
On je zapazio da je predstava smibolično nazvana „Company“ (društvo) te da može da popravlja naše društvo jer daje odgovore na vrlo važna pitanja koja ga trenutno muče. To su, kaže, porodica (brak) koja je suočena sa raznim problemima koje donosi novo doba.
– Mislim da ova predstava daje odgovore i uputstva i zaista, kao što pozorište treba da bude, može da bude lek našem društvu. Da daje smernice kuda trebamo ići – istakao je Maričić.
Glumica Nataša Marković primetila je da Madlenianum jako inteligentno bira, već dugi niz decenija, fantastične muzičke sadržaje, te da je ona imala sreće da bude deo toga, pod palicom Nebojše Bradića, koji je, ističe, majstor za režiranje mjuzikla.
– Ovo je moja „šolja čaja“, britko i inteligentno napisano delo koje i sedamdesetih, a i sada, vanvremenski korespondira sa ljudima i ne postoji način da se ljudi ne prepoznaju u ovome – zapazila je Marković i dodala da je u pitanju životna priča, a da je uživanje bilo zakopati po sebi na određene teme.
– Beograd zaslužuje ovo apsolutno remek-delo mjuzikla – zaključila je glumica.
Scenograf predstave je Geroslav Zarić, dirigent Vesna Šouc; kostimograf Marina Medenica; koreograf Vera Obradović. Igraju: Slaven Došlo, Tanja Živković, Tatjana Dimitrijević, Jelena Jovičić, Vanja Milačić i Danijel Sič, Branislava Podrumac i Žarko Stepanov, Ivana Popović i Hadži Nenad Maričić, Olivera Bacić i Petar Đurđević,Nataša Marković i Nikola Bulatović.
Premijera je zakazana je za 15. mart od 19.30, a reprizna izvođenja su 25. i 31. marta.
Od polifonije do bahovskog korala
– Mjuzikl „Company“ je pravi muzički biser, i publika sa razlogom očekuje taj brodvejski zvuk, raskoš i vatrenu atmosferu. I zaista će to dobiti i čuti – kazala je dirigentkinja Vesna Šouc, dodajući da je Sondhajm inovativan kompozitor.
– Songovi su do njega imali neko svoje trajanje, a on je napravio ekstenziju. Vrlo je često dodavao tekstove, a to radi i u ovoj predstavi, čime se dobija jedna posebna dinamika, a samim interpretatorima daje novu dimenziju i prostore za izražavanje – ukazuje Šouc koja posebno izdvaja numeru zvanu „Company“ – virtuoznu, jer je brza u tempu i polifonu, jer se glasovi preklapaju jedni preko drugih, praveći gradaciju. U delu se stil ansambla menja, pa u sred predstave imamo jedan klasičan hor koji, prema rečima dirigentkinje, ima zvuk bahovskog korala.
O delu
Robert, neženja u tridesetim, ima za prijatelje pet bračnih parova, a ostavljaju ga tri devojke – to bi mogao da bude najkraći opis mjuzikla „Company“, koji je Stiven Sondhajm napisao na osnovu libreta Džordža Furta. LJudi koji su opisani u „Company“ više su tipovi nego što su zaokruženi karakteri. Oni nemaju prošlost i poreklo nego samo jedni druge. Zbog toga u komadu nema konvencionalnog zapleta.
Kako sam Sondhajm kaže, „Ovo je pro–bračni mjuzikl“. U njemu se vrlo jasno kaže da je veoma teško biti emocionalno povezan sa drugim, ali i da je nemoguće biti sam. Biti zajedno s nekim znači biti živ, a ne biti zajedno je – smrt. Da li će Robert na kraju odabrati neku od svoje tri paralelne partnerke, ili će ostati sam, ostaje nam da vidimo.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.