Nemanjići – restartovanje pop-kulturnog fenomena

Na RTS ovog vikenda zvanično počinje prikazivanje serijala "Nemanjići - rađanje kraljevine"

Ostavite komentar

1. Pitam se da li ce neko biti objektivan i priznati da su Nemanjici bili nepismeni seljaci i varvari?

1. Ako mislite na objektivnost Albanaca, koja je čini mi se inficirala i Vašu visost, Nemanjići nisu nikada ni postojali?! Medjutim, to je samo momenat nemoći onih koji nam zavide pa na ztaj način prazne svoj unutrašnji kontejner mržnje. Nemanjići su bili deo srpskog naroda, možda su bili i seljaci ali, nikada varvari. Samo su živeli medju varvarima, sa kojima su morali da se obračunavaju. Serija je snimljena dosta neuko i na prilično neubedljiv način, sa velikim uticajem i pogledima iz današnje perspektive. Ipak, to je samo početak. . Čini mi se da mi Srbi najmanje poznajemo sopstvenu prošlost. Bila nam je zabranjena. Znali smo sve o Titu o njegovoj kobili, o Luksu, koji je u nastupu rodoljublja spasio našeg najvećesi sina svih naroda i narodnosti ali, nismo znali, niti smo smeli da znamo, čak ni rodoslove naših najvećih i slavnih vladara. Valjda smo na taj način, u komunističkom maniru, vraćani na nivo okolnih naroda, koji nisu imali ni prošlost a ne bi imali ni budućnost da se Srbi i Srbija nisu žrtvovali u nekoliko ratova oslobadjajući „braću“ i sledeći onu, medju Srbima tako priraslu parolu, „Brat je mio, koje vere bio“. Srbija ima toliko slavnu prošlost i bezbroj ličnosti, toliko mitova, toliko junačke poezije, da je mogla da snimi hiljade filmova na osnovu tih stvarnih dogadjaja. Ovo je prvi korak, koji će nadam se voditi dalje u snimanje sve boljih i uspešnijih filmova vezanih za našu prošlost. Nekima je to seljačka, ali mi nemamo bolju. Uostalom, mi smo seljački narod, koji je, za razliku od Engleza, i drugih „velikih“ nacija, imao samo svoje carske i kraljevske loze i dinastije. Nikada nismo morali da „uvozimo“ kraljeve. Ne treba obraćati pažnju na ljubomoru naše dojučerašnje braće nego treba gledati svoja posla.

2. Ako je g.Mihic zadovoljan,mozda mi ne treba nista ni da mislimo a kamoli govorimo.
    Dakle nista o prvoj epizodi,o kojoj samo autor ima pravo da izrice pohvale!
    Posle uzasa Radosa Bajica koji nas je zlostavljao na javnom servisu,ovo je malo pismenije,nikako konzistentno i sa suvise ucitavanja danasnjih srpskih nevolja.
    Slupane su pare za „Boj na Kosovu“ zarad viseg cilja,pa sto ne bi opet.
    Narod ostaje siromasan a tzv.kulturna elita ubire danak koji samo prividno i trenutno nije u krvi.
    Dugorocno,ovakvim poduhvatima su nas duhovno i fizicki upropastili.

3. da li je moguće da više ne možemo ni seriju da uradimo? šta radi FPU? loše. ne može da se gleda. dosadno.

4. Прва преправљена епизода је поправила утисак. Војин Ћетковић као наратор је пун погодак. Такође добро је што су додате мапе и неке сцене којих није било. И што су анимације Ниша, Раса и Цариграда продужене за неколико секунди у односу на новогодишњу пилот епизоду. Избачене су све сцене на које је било највише замерки, од говора деце са Дорчола, њиховог комертарисања битке код Пантина, преко осталих непотребних и лоше одглумљених дијалога и монолога Д. Мијатовић и М. Нелевића, ударања цара Манојла по леђима, Индијанаца са перушкама како трче около док Д. Мијатовић ужива у лету, цитата из Горског вијенца, па до предуге сцене са Св, Ђорђем у пећини. И даље је озбиљна замерка, уз слабе дијалоге наравно, недостак музичких нумера у драмским паузама које су потпуно неме. Остаје и замерке да су глумци слабо изнели улоге, нема енергије у њиховом наступу. Очекујем да би појављивање Небојше Глоговца и Драгана Мићановића у наредним епизодима то могло да промени. Јасно је да ,,Немањићи“ и поред великог буџета и све данас доступне технике, са трона најбоље домаће историјске серије неће скинути феноменално урађеног ,,Вука Караџића“. Али после ове прве преправљене епизоде, очекујем да ,,Немањићи“ могу на крају да буду добра серија.

5. Veliki pomak u odnosu na prvu epizodu,posle one seljoberije od češljanja babe.Bićete melem ovom narodu koji u principu poznaje istoriju izmedju dva dnevnika rts-a,ili ti neke druge uvlakovizije.

6. Nije lako reziseru. Nemanjici su bili divljaci i nepismeni primitivci, a od rezisera se ocekuje da ih prikaze ravnima renesansnim i civilizovanim dinastijama Evrope.

1. …..ovi u Evropi tog doba.. Uostalom koga briga za Nemanjice? Svi se poturcili u par vekova.

7. Mi ne bi bili tu gde smo da imamo sposobnost da uvažimo tudji rad i hladne glave procenimo načinjeno delo. Meni se i pilot i ova prva epizoda izuzetno dopadju zbog činjenice da iz njih izbija veliki entuzijazam ekipe koja je radila na projektu. Iz intervjua sa autorima, a i znajući naše prilike, znam da je sve bio ogroman problem: naći konje, obučiti glumce da jašu i rukuju oružjem, sprečiti nesreće i povredjivanje, usaglasiti različite stavove istoričara, naći meru izmedju siromaštva i nepismenosti stanovništva i želje gledališta da svoje prve vladare vidimo u sjaju itd, itd. Stoga, bravo za trud i pionirski poduhvat!

8. 50Posto neistina ali je 100 posto zanimljivija od one najgluplje do sada meni vidjene serije sifra Despot bacene pare sto posto nevidjeno najgluplja i od stranih i nasih serija odkad postoji televizija.

9. Koliko samo razlicitih dijalekata u seriji. Od beogradskog do juznjackog slenga. A serija davi i sa mnogo netacnih cinjenica. Bacen novac.