Nenadu Jezdiću Zlatna kolajna za monodramu "Knjiga o Milutinu" 1Foto Nikola Vukelić/promo Zvezdara teatra

Na upravo završenom 47. međunarodnom Festivalu monodrame i pantomime glumac Nenad Jezdić osvojio je Zlatnu kolajnu „Maja Dimitrijević“ za najbolju monodramu.

Jednoglasnom odlukom žirija, ova nagrada mu je pripala za predstavu „Knjiga o Milutinu – Knjiga prva”, po tekstu Danka Popovića, u režiji Egona Savina, i u produkciji Zvezdara teatra.

U ovoj uzbudljivoj, tragičnoj, opominjućoj, potresnoj i katarzičnoj priči o vremenu koje nikako ne bi smelo da se ponovi na balkanskom prostoru, Jezdić maestralno igra Milutina, a ova predstava je od novembra prošle godine, kada je premijerno izvedena, i dalje hit Zvezdara teatra za koji su karte unapred rasprodate.

Za nešto više od pola godine, „Knjiga o Milutinu“ izvedena je čak 50 puta na matičnoj sceni, gostovanjima po zemlji i regionu, a veliki uspeh doživela je i u Sloveniji.

“Nenad Jezdić je vladao odličnom glumačkom tehnikom, igrajući živo, precizno, nadahnuto, uzbudljivo i istinito… Birajući pažljivo scenske znakove, te izražajna sredstva u dobroj, otvorenoj i dinamičnoj komunikaciji sa publikom kao ravnopravnim partnerom, ostvario je maksimalan rezultat“, zapisao je žiri u obrazloženju.

Dragan Petrović Pele (glumac, profesor na FDU i predsednik žirija), Slobodan Beštić (glumac i pobednik Festivala monodrame i pantomime 2021. godine), i Irena Šarović (koreograf i dramaturg), Zlatnu kolajnu za pantomimu dodelio je Isidori Stanišić za predstavu „Afterlife Party with Evergreen Eve“.

U kokurenciji najboljih ostvarenja umetnika iz Hrvatske, Tunisa, Srbije…, nagrada publike – Zlatna kolajna „Siniša Dašić“, pripala je Aleksandri Arizanović za predstavu „Vrpca“.

Teatarsko istraživanje

Prema rečima Egona Savina, on je sa Jezdićem u ovoj predstavi uspeo da ozbiljno bude na tragu nečega čime se već decenijama u pozorištu bave umetnici, a to je scenska istina.

– Jer, možda je najvažniji zadatak pozorišta to da se pozorište, zapravo, bavi samim sobom, i da pomera teatarska sredstva u onom pravcu koji je zaista značajan. Zanimljivo je čak koliko u poslednje vreme ima predstava koje su u pozorišnom smislu inferiorne, i svaki mali pomak na planu teatarskog jezika, na planu uspostavljanja jedne apsolutne metafore i komunikacije, s tim da se gledalac u tome oseća zaista privilegovano, vrlo je važan. Mislim da je tu Nenad uradio jedan veličanstveni posao. Mi znamo koliko je on veliki glumac, a u priči o Milutinu pokazao je i otvorio dimenziju ogromne plemenitosti. Mogu reći da je to vrlo uzbudljivo i ozbiljno gledati na sceni – izjavio je Savin.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari