Premijera nove predstave savremenog plesa koreografkinje Dalije Aćin, „Overdone and Gone/O samoiskušavanju“, zakazana je za 5. mart na Novoj sceni Beogradskog dramskog pozorišta od 20.30. O predstavi su juče na konferenciji za novinare u BDP govorili Dalija Aćin i dramaturg Saša Božić, koji je sa Dalijom Aćin sarađivao i na predstavi „Handle With Grate Care“.

Premijera nove predstave savremenog plesa koreografkinje Dalije Aćin, „Overdone and Gone/O samoiskušavanju“, zakazana je za 5. mart na Novoj sceni Beogradskog dramskog pozorišta od 20.30. O predstavi su juče na konferenciji za novinare u BDP govorili Dalija Aćin i dramaturg Saša Božić, koji je sa Dalijom Aćin sarađivao i na predstavi „Handle With Grate Care“. „Overdone and Gone“ (u slobodnom prevodu „sagoreti i nestati“) probelematizuje ekstremna verovanja, ideale i utopije, zapravo, pita se koliko temeljne ideje ljudskosti zahtevaju odricanje od sopstvenog identiteta. Sa druge strane, iako su oni neostvarivi, ne odustaje se od verovanja u ideale ljubavi i slobode, štaviše, smatra autorka, kada bi svi verovali u njih, možda bi se oni i dogodili. U predstavi postoji i tekst – čuvenog anarhiste Bakunjina o slobodi, ali i biblijska Druga poslanica Korinćanima, kao i Pesma nad pesmama, koje izgovara dehumanizovani ljudski glas, a ne sami izvođači. Upravo izbor ovih tekstova, istakao je Božić, govori o ljudskom određenju između slobode i ljubavi, ali i o opterećenju njima.
Vizuelna estetika predstave sadrži pozorišne parametre – svetlo, scenografiju, pa čak i kostime koji su, iako svedeni, vrlo zanimljivi. Predstavu naime izvode tri plesačice – Ana Dubljević, Ana Ignjatović i Ljiljana Tasić, nage do pasa, jer se između ostalog insistira na bespolnosti. Kodovi u predstavi, istakla je Dalija Aćin, iniciraju više konteksta. „Overdone and Gone“ nije samo plesna predstava, iako izvođači kroz nju vode plesom, ona podrazumeva miks različitih medija, pre svega plesa i pozorišta i to konceptulanog, koji podrazumeva autoreferncijalnost.
Autor muzike u predstavi je Rastko Lazić, a grafički dizajn uradio je Mihailo Ršumović. Koproducent predstave, pored BDP, jeste i Stanica servis za savremeni ples, a podržali su je Gradski sekretarijat za kulturu, Ministrastvo kulture i program Culture 2000, Evropske unije u okviru evropske mreže DANCEWEB. Istaknuto je i da ovaj program EU finansira one projekte za koje smatra da su značajni na polju kulturne politike, često nezavisne i eksperimentalne, i to ne samo njihov razvoj već i distribuciju. Već drugu godinu u Srbiji se dobijaju sredstva DANCEWEB, jer je umetnost na polju savremenog plesa mobilnija i progresivnija nego klasično pozorište, balet, pa čak i muzika. Savremeni ples, naglašeno je, najveći je reprezent lokalne kulture ne samo u regionu, nego i u svetu. „Handle With Grate Care“ još uvek puno gostuje, a savremeni ples od važnosti je i za uspostavljanje regionalne umetničke saradanje, kao što pokazuju Dalija Aćin i Saša Božić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari