Aleksandar D. Kostić diplomirao je na FDU, a karijeru filmskog kritičara započeo je ranih osamdesetih u „Studentu“, kao deo generacije koja je unela svežinu i novi duh u pisanje o filmu kod nas, inspirisana teorijom žanrovskog filma, ali i energijom novog talasa u našoj rok muzici.
Erudita i veliki poznavalac popularne kulture, naročito rokenrola, soula, stripa i kriminalističkih romana, u svoje tekstove je unosio saznanja iz svih ovih oblasti, često praveći inovativne paralele koje su obogaćivale naše razumevanje filmske umetnosti. Njegova analitičnost bila je legendarna, sud odmeren i jasan, te su kritike sa potpisom Aleksandra D. Kostića služile kao definitivna referenca za mnoga ostvarenja, posebno kad su u pitanju domaća dela.
Svoj kritičarski rad nastavio je sve do pre neki dan u najozbiljnijim domaćim novinama i magazinima, dajući 35 godina svoj ogroman doprinos razumevanju najznačajnijih svetskih tokova i trendova. Sa te strane rad Aleksandra D. Kostića spada u najviše domete autentično našeg promišljanja fenomena filma kao takvog. Tekstove je objavljivao u „Našoj Borbi“, „Danasu“, „NIN-u“ i „Vremenu“, pored ostalih, a u magazinu „Ritam“ bio je filmski urednik od 1992. do 1995. Njegova knjiga eseja „Polje snova“ iz 1997, smatra se jednim od najboljih spisateljskih radova o savremenom filmu na našem jeziku.
Prvo zaposlenje bilo mu je u Dramskoj redakciji Radio Beograda, gde se istakao lansiranjem serijala dramatizovanih klasičnih kriminalističkim priča iz celog sveta pod imenom „Paukova mreža“, uz učešće velikog broja naših najpoznatijih glumaca. Ljubav prema radijskom mediju preneo je kasnije na Radio B92 gde se pojavio kao koautor kultnog kviza „Velika R’N’R prevara“ tokom devedesetih godina, edukujući i zabavljajući publiku i učeći je da voli i razume popularnu kulturu. Poslednji put taj kviz je emitovan dva dana pred bombardovanje 1999.
Urednik programa na TV B92, bio je od 2000. do 2015, ugrađujući svoj rad u njene temelje, kroz uvođenje značajnog broja novina i osavremenjavanje kreativne i poslovne strategije kuće, posebno u filmskom programu, okrenuvši je najmodernijim sadržajima, čime je kuća izgradila ugled kod savremene gradske publike.
Aleksandar D. Kostić je bio prepoznatljiv glas B92 i autor kritika koje su uticale na filmski ukus, kulturni život i poimanje, kako mejnstrim, tako i alternativne pop kulture u Beogradu i šire. Kao takav, bio je član brojnih žirija na filmskim festivalima, i tim putem doprinoseći uspostavljanju savremenog vrednosnog sistema u ovdašnjem umetničkom miljeu.
Izuzetno draga osoba i prijatelj na koga se uvek možete osloniti, Aleksandar D. Kostić bio je pravi predstavnik stare kosmopolitske škole ovdašnjih kulturnih radnika i aktivista, koji su uvek pomagali svima oko sebe da ostvare svoj san. U podršci drugima uvek se videla njegova romantična strana i velika želja da ovu sredinu učini boljim mestom za život. Ko god je to pokušavao, u njemu je našao pouzdanog saveznika koji ga je pratio kroz sve dileme i teškoće, a Kosta ništa nije radio napola. Uvek je bio tu.
Kremacija će biti obavljena u četvrtak 27. jula na beogradskom Novom groblju u 11 časova.
Preneto sa sajta B92
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.