Pored toga što je bio prvi koji je u jugoslovenskoj kinematografiji otvoreno problematizovao kult bratstva i jedinstva i kult ličnosti Josipa Broza Tita,
on je drsko uspostavio i znak jednakosti između svih totalitatnih režima koristeći nacističke i komunističke filmske žurnale, njihovu propagandnu muziku, on je razotkrio sličnost u obliku vladanja i manipulisanja masom, rekao je Slobodan Šijan na komemoraciji povodom smrti Lazara Stojanovića, filmskog i pozorišnog reditelja, održanoj juče u Centru za kulturnu dekontaminaciju.
Na komemoraciji su govorili još i Božidar Mandić, Ivan Čolović, Milivoje Majstorović i Lino Veljak. Prisećajući se druženja iz srednjoškolskih dana Božidar Mandić je dodao da je Lazar zabranjivan više puta, ne samo njegov film „Plastični Isus“, već i kada su zajedno radili u listu „Student“ i listu „Vidici“, a pomenuo je i zabranjivanje knjige „Biće bolje“. „Na kraju mu je zabranjena i sloboda“, rekao je Mandić. „I kada je izašao iz zatvora Lazar Stojanović je na neki način bio zatvoren i u slobodi jer nije dobio šansu i pažnju od institucija, na primer od Fakulteta dramskih umetnosti da predaje“, istakao je Milivoje Majstorović.
Lino Veljak je kazao da će Lazar „ostati među nama i među budućim generacijama“ i dodao da je on bio „beskompromisni borac za demokratske vrijednosti, za pravednosti“, a Ivan Čolović je naglasio da je Lazar uvek bio spreman da plati cenu svoje borbe, pa čak i kada je bio osuđen na tri godine zatvora zbog svog filma. On je zamolio prisutne da umesto minutom ćutanja odaju počast Lazaru Stojanoviću minutom aplauza.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.