Priča o odsutnim očevima i neželjenim sinovima, toliko mnogo puta viđena na filmskom platnu, otvorila je trku za Zlatnu palmu na ovogodišnjem Kanskom festivalu. Film „Čongking bluz“ kineskog reditelja Vanga Ksiaošuaja je prvi prikazan u takmičarskoj konkurenciji i doneo je jednu emotivnu notu festivalu.

Reč je o osvežavanju poznate teme u kojoj glumac Vang Ksueđi igra razvedenog mornara koji se vraća sa pučine da bi otkrio istinu o nasilnoj smrti svoga sina kojeg je napustio. „Otac ne može da vrati izgubljeno vreme, ali može da se približi sinu. Sin je odbio svet zato što je otac odbio njega“, rekao je, posle projekcije, Vang.

Sledeće nedelje publika u Kanu će gledati delo mađarskog reditelja Kornela Mundružua „Nežni sin – Projekat Frankenštajn“, o sinu koji kreće u potragu za svojim izgubljenim ocem, kao i „Biutiful“ meksičkog sineaste Alehandra Gonsalesa Inaritua u kojem Havijer Bardem glumi čoveka iz podzemlja koji pokušava da spase svoju decu. Kritičari su već primetili jednu zajedničku stvar za sve takmičare u trci za Palmom – sve filmove su režirali muškarci.

Mnogo više kontroverze je podiglo prikazivanje dokumentarca „Draquila – Italy Trembles“, rađenog u Majkl Murovom stilu, koji napada premijera Italije Silvija Berluskonija. Zbog ovog filma Sabine Guzanti, koji je prikazan van takmičarske konkurencije, ministar kulture Italije je bojkotovao Kan ocenivši da je reč o „propagandnom filmu koji vređa istinu i italijanski narod“. Film je dobio velike aplauze na projekciji, a Guznatijevoj ovo nije prvi put da na zub uzima Berluskonija – uradila je to već 2005. godine sa „Viva Zapatero!“ u kojem se obrušila na pokušaj vlade da cenzuriše komičare.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari