Opčinjenost formom slobode 1

Izložba Đorđa Ivačkovića (1930-2012) koja je otvorena je večeras u Galeriji RIMA (Pariska 8) premijerno predstavlja slike ovog autora nastale u Beogradu 1961. i 1962. godine, pre umetnikovog trajnog odlaska za Pariz i javnog deklarisanja kao slikara.

Prema ovom poslednjem, Ivačković predstavlja po svemu izuzetan i izdvojen slučaj u našoj sredini pedesetih godina 20. veka. Iako je stvarao u Beogradu, on nikada nije bio pod uticajem ovdašnjih umetničkih zbivanja, već je svoju inspiraciju i saznanja o slici crpeo iz zapadnog apstraktnog slikarstva, pre svega francuskog i američkog. Takođe, Ivačkovića je kao umetnika prvobitno afirmisala francuska likovna kritika, i njegovi se radovi danas nalaze u Centru Pompidu u Parizu kao i Muzeju savremene umetnosti u Beogradu. Slike koje će beogradska publika imati prilike da vidi, prema oceni stručnjaka, najbolja su Ivačkovićeva ostvarenja njegove rane stvaralačke faze – takozvanog beogradskog perioda. Njih je autor čuvao do kraja života, ali ih nikad nije izlagao.

Opčinjenost formom slobode 2

Njihovo premijerno izlaganje u Galeriji RIMA daju uvid o osnovama Ivačkovićeve slikarske geneze i otkrivaju da je pojedine elemente svoje autentične slike uspostavio još pre odlaska u Francusku. Ivačković je kao slikar zanimljiv i po tome što je školovan kao arhitekta i što je bio aktivan kao džez muzičar u beogradskim krugovima. On je u slikarstvo ušao direktno kroz apstrakciju koja ga je opčinila kao likovna forma slobode koju je do tada uspevao da izrazi i ostvari samo muzikom. Stoga je i jedini razlog zbog koga nije izlagao svoje beogradske slike u tome što je smatrao da bi u okvirima beogradske likovne scene s početka šezdesetih bile pogrešno tumačene. Tokom trajanja izložbe u Galeriji RIMA biće održana stručna vođenja kroz postavku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari