Operski festival u Minhenu koji je počeo krajem juna i traje sve do kraja ovog meseca, prvi put u intendanturi Serža Dornija (Serge Dorny), protekao je u znaku tri velika muzička dela Riharda Štrausa.
Poslednja Štrausova opera ”Capriccio”, praizvedena u ovoj operskoj kući 1942, suptilna je refleksija o mediju muzike i umetničkoj formi opere.
Ovo delo je i bilo tzv. ”festivalska premijera” u režiji Dejvida Martona sa Dijanom Damrau u ulozi grofice i Mihaelom Nađijem kao grofom.
Za pultom je dirigovao Lotar Kenig.
Opere ”Kavaljer sa ružom” i ”Ćutljiva žena” u režiji Berija Koskog su zaokružili težišnu festivalsku programsku tačku u znaku Riharda Štrausa.
Jedno zapanjujuće aktuelno delo je bilo izvedeno kao ”Eröffnungspremiere” – premijera koja otvara operski festival.
Ono se odnosi na religiozni fanatizam, raspusni život jednog katoličkog sveštenika i egzorcističke rituale isterivanja đavola u ranom 17. veku u operi Kžištofa Penderckog ”Đavo iz Luduna”.
Ovom operom je dirigovao novi generalni muzički direktor u Minhenu, Vladimir Jurovski, a režirao je Sajmon Stoun.
U ostalim operskim produkcijama festivalskog programa nastupili su internacionalni vokalni solisti kao što su: Aida Garifulina, Marlis Petersen, Anja Harteros, Plasido Domingo, Leo Nuči, Jonas Kaufman, Pjotr Bječala i Gregori Kunde.
Festival odlikuju i tzv. ”Liederabende” – večeri umetničkih pesama (lid) za vokalni solo.
U njihovom izvođenju našli su se: Sonja Jončeva, Anja Harteros, Ian Bostridž, Kristijan Gerhaer i Jonas Kaufman.
Bavarski državni balet je takođe prikazao reviju svojih novih koreografija.
Pet raskošnih muzičkih nedelja su očaravale minhensku i internacionalnu publiku.
Ukupno 13 opera, desetine koncerata i umetničkih lidova, kao i ”Opere za sve” – izvođenja na otvorenom.
Bavarski državni orkestar je zaokružio festivalski program kamernim koncertima.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.