Na sceni Terase između crkava, večeras u 22 sata, budvanska publika premijerno će videti plesni spektakl „Otelo“, po motivima jedne od najizvođenijih Šekspirovih tragedija, u koreografiji Maše Kolar, gošće iz Hrvatske, koja kao balerina i koreograf ima internacionalnu karijeru, a našoj publici je poznata po baletu „Interval“, koji je radila u Narodnom pozorištu u Beogradu. Kao koreograf predstavu potpisuje i Zoran Marković, beogradski plesač školovan u Monte Karlu i Hamburgu, laureat nekoliko međunarodnih nagrada i igrač Holandskog plesnog teatra.
„Otelo“ je napisan 1604, i od tada, do danas, ostao je večita inspiracija umetnika koji su iz ovog dela izvlačili najrazličitije teze – od ljubavi, do priča o strasti, strahu, predrasudama, nemogućnosti pojedinca da se odupre mašineriji moći i vlasti. Univerzalnost tih osećanja omogućuje da se ona lako transformišu u današnje vreme, pa da, kao i druga Šekspirova dela, i „Otelo“ izaziva katarzu u stvaralačkom izrazu moderne umetnosti. Čitava drama našeg junaka Otela smeštena je, i vremenski i stilski ograničena, u jednu noć. Jedan parti. Otelo s kraja zabave? Kraja igre? Kraja partija? Otelovski, karakteristično tragičan zaplet, više je posledica intrige i slučaja nego hribrističkog prokletstva glavnih junaka, tretiran i pročišćen sredstvima plesnog teatra, apostrofira strast, učitavajući istovremenoi neke novovremene simbole. Naš Otelo je „muškarac iz susedstva“, a kao komad koji balansira na rubu arhetipske strasti muško – ženskog odnosa, ali i oštre, beskrupulozne političke igre, bliske današnjem gledaocu, bio je intrigantan autorima predstave, koji su ga osavremenili i na njegove teze replicirali jezikom plesnog teatra – kažu Maša Kolar i Zoran Marković.
Kao Šeksirovi junaci pojavljuju se mladi beogradski igrači, koji imaju međunarodna priznanja i angažmane u poznatim evropskim trupama, a danas su okupljeni i kao Bitef dens kompanija – Nikola Tomašević, koji igra Otela, Strahinja Lacković u liku Jaga, Tamara Ivanović je Dezdemona, Miloš Isailović Kasio, Miloš Kecman Rodrigo, Milica Jević Bjanka, a Ana Ignjatović – Zagorac je Emilija. U autorskoj ekipi predstave su i Angelina Atlagić, koja potpisuje scenografiju i kostim (asistent je Filip Jevtić), a kao muzika korišćen je Koncert 98 violiniste Lajka Feliksa.
Zanimljivo je da se i prošlogodišnji Grad teatar bavio temom Šekspirovog „Otela“ – u koprodukciji budvanskog festivala i Kraljevskog pozorišta Zetski dom na Cetinju, u režiji Veljka Mićunovića, naslovnu ulogu igra Branimir Popović, a Jaga Branislav Lečić, a ovu inscenaciju budvanska publika videće i ovog leta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.