Otkrivena je najveća misterija serije "The Sopranos", i ne, ne mislimo na poslednju scenu 1foto: HBO Max Promo

Iako se smatra da je najveća misterija serije Sopranosi njen kraj, u prethodnih nekoliko godina su i autor i mnogi drugi tumači ove velike serije pisali o kraju i smrti Tonija Soprana, snimljenoj na specifičan način u poslednjoj sceni.

Nije se dovoljno pisalo i pričalo o  razrešenju druge misterije, podjednako popularne epizode. Ruski gangster Valeri, negativac ali i problem Poliju i Kristoferu u popularnoj epizodi „Pine Barrens“, koji mnogi smatraju jednom od najboljih ikada, je na kraju tih svojih sat vremena misteriozno nestao. U savršenom miksu nasilja, humora i beketovskog apsurda poput Čekajući Godoa, Kristofer i Poli odvode u šumu polumrtvog Rusa „da završe sa njim“ i zakopaju njegovo telo, ali shvataju da je živ, on im se otima, i nestaje, nakon čega dva omiljena gangstera ostaju sami u snežnoj šumi, pokušavajući da nađu izlaz iz nje, trudeći se da se ne smrznu.

Iako je takav kraj odgovarao samoj seriji, koja nije bežala od neobjašnjivih situacija i čudnih likova, mnogi fanovi su godinama kasnije ipak želeli da znaju šta se zbilo sa Rusom. Kreator serije Dejvid Čejs nije želeo da uopšte priča o ovoj temi i često je u intervjuima govorio  – „Kome se j**e za Rusa“ ali postojali su i drugi članovi ekipe koji su ipak želeli da vide razrešenje ove priče.

„Talking Sopranos“ je podkast koji trenutno vode Majkl Imperioli i Stiv Širipa, glumci koji su u seriji tumačili uloge Kristofera Moltisantija i Bobi Bakale. Kako ime kaže, sam podkast se i bavi serijom, svim onim što se dešavalo u epizodama, ali i oko same serije. U goste je prethodnih dana došao jedan od scenarista, Terens Vinter, koji je rešio da otkrije kakav je bio njegov plan za razotkrivanje sudbine Rusa Valerija.

Nekoliko sezona nakon epizode „Pine Barrens“, Kristofer bi se sreo sa Valerijem u jednom ruskom kafiću, imali bi kontakt očima, ali bi onda kamera pokazala da Rus nema pola glave, da je na nivou biljke i da ništa ne pamti i ničeg se ne seća, ali i dalje radi za rusku mafiju, ali ovog puta samo čisti podova u kafanama. Ipak, gledao bi čudno Kristofera, zbog čega bi ovaj stalno bio u paranoji da ga Rus zaista prepoznaje.

Ovaj scenario je Vinter prezentovao glavnom kreatoru Dejvidu Čejsu, i kako je rekao, najviše je pogrešio kad mu je napisao da bi publika obožavala ovakav rasplet. Kako je Čejs više voleo da zbunjuje publiku, umesto da je oduševljava, predlog je odbijen i nikad se kasnije nisu dotakli ponovo teme izgubljenog Rusa u snežnoj šumi.

Sa druge strane, možda je Čejs bio u pravu, jer epizoda „Pine Barrel“ je svoju premijeru imala 2001. i 22 godine kasnije i dalje se priča o njoj. Možda je upravo misterioznost i bila motor koji je vukao ovaj narativ kroz dve decenije, i da je Čejs dao odgovor ranije, možda bi se sve brzo zaboravilo.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari