Posle rezidencije u Hestiji, koja je realizovana u okviru aktuelnog 60. Oktobarskog salona, brazilski umetnik, Randolfo Lamonije, predstavio se samostalnom izložbom pod nazivom Ljubav na bojnom polju / Making Out On The Battlefield, koja je otvorena 5.novembra i koja će trajati sve do 21. decembra 2024. godine.
U pitanju je multimedijalna izložba koju čini nekoliko segmenata: serija fotografija, video rad, video instalacija i kolaži.
„Jako sam srećan što smo uspeli da tokom mog višenedeljnog boravka u Beogradu izvedemo i ovu izložbu. Moj dolazak je vezan za 60. Oktobarski salon, gde sam svoj rad predstavio unutar koncepcije Estetika susreta, autorskog tima Maje Kolarić i Matjua Lelijevra“. – izjavio je Randolfo Lamonije i istakao: „Veoma sam zahvalan Anji Obradović što mi je pružila priliku da budem na rezidenciji u galeriji Hestia, gde sam radio na svom novom projektu i deo tog rada možete da vidite upravo na ovoj izložbi. Radeći u Hestiji više sam bio fokusiran na zabavi tokom rada, i bilo je apsolutno uživanje tokom celog procesa stvaranja, na čemu sam posebno zahvalan Nevi Lukić, kustoskinji izložbe. Bilo je vrlo inspirativno raditi sa materijalima koje sam pronalazio upravo ovde u Beogradu“ – kaže Randolfo.
Kustoskinja izložbe, Neva Lukić, izjavila je da je ovo multimedijalna Izložba koja nas vraća simbolici Erosa i Tanatosa izraženoj kroz njen gotovo oksimoronski naslov – Ljubav na bojnom polju.
„Lamonije je ovom izložbom predstavio svoje radove iz ranijih umetničkih faza – nekoliko serija fotografija i video rad, kao i novije radove izvedene tokom rezidencije u Hestiji, kao što je, na primer, nastavak serije Bittersweet Haiku gde umetnik svakoj mrtvoj prirodi nastaloj u kombinovanoj tehnici kolaža pridružuje i japansku lirsku pesmu haiku“ – rekla je Neva Lukić i istakla posebno seriju cvetova – Bittersweet Haiku, koja je nastala od različitih tkanina.
„Oni izražavaju grafizam a nastavljaju se i na tradiciju Zlatnog doba holandskog slikarstva gde je izražena simbolika mrtvih priroda bila posledica aspiracija holandske reformisane protestantske crkve koja je zabranjivala prikazivanje verske ikonografije na slikama“ – kaže Neva Lukić i zapaža da simboliku mrtve prirode Lamonije reinterpretira na jednostavan, pomalo dečiji i naivan način, a u kombinaciji sa pesničkom tradicijom haikua, poznatoj po svedenosti stihova.
Od starijih radova posebno je zanimljiva serija fotografija Ave Guerrilla, koja donosi reference na katoličku tradiciju otvorenog prikazivanja lika (Device Marije). Lamonije na duhovit način zamenjuje reč Marija sa Gerila.
Prikazane žene su njegove prijateljice koje su učestvovale u protestima u Sao Paulu 2013. godine, prvobitno nastalim zbog poskupljenja karata za javni prevoz, a potom proširenim i na demonstracije protiv visoke korupcije u vladi.
„Policija je nasilno reagovala što se može videti kroz neke od atributa koje žene drže u rukama kao što su gas maska ili sirće, a oba predmeta se koriste za zaštitu organa za disanje od dimnih bombi“ – kaže Neva Lukić i zaključuje:
„Srodno Srbiji, Brazil je zemlja koja je prolazila i još uvek prolazi kroz različite krize, kao i socijalnu i ekonomsku nestabilnost. Ipak, stanovnici obe zemlje pronalaze načine da održe osećaj radosti, žudnje i nade.“
Radovi Randolfa Lamonijea prikazani su i na aktuelnom, 60. oktobarskom salonu, u Salonu Muzeja grada Beograda u okviru koncepcije Estetika susreta, autorskog tima Maje Kolarić i Matjua Lelijevra.
Izložba Ljubav na bojnom polju traje do 21. decembra 2024, a galerija Hestia nalazi se na adresi Topličin venac 14/9. Radno vreme galerije je od srede do subote – 12- 18 h.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.