Izložba fotografija „Brzi, brži i najbrži bendovi devedesetih“, koja je večeras otvorena ispred Umetničkog paviljova „Cvijeta Zuzorić“ u Beogradu, predstavlja omaž grupama koje su, kako napominju autori, unapredile ovdašnju muzičku scenu u jednom mračnom periodu.
Nakon prošlogodišnje izložbe posvećene Novom talasu, autori izložbe Zorica Kojić i Dragan Ambrozić ovogodišnjom postavkom želeli su da, kako napominju u izjavi agenciji Beta, „otkriju jednu generaciju koja je nepravedno zapostavljena i koja je čak pomalo zaboravljena“.
„Želeli smo da rekonstruišemo jednu epohu koja je nastala u veoma nesrećnim okolnostima, zapravo jednu generaciju koja je bila lišena svega, patila od oskudice i nemanja elementarnih uslova da se iskaže, a ipak je smogla snage da pokaže radost i talenat i napravi veličanstvenu muziku tog doba. Ovo je naše podsećanje, jedan mali poklon i zahvalnost toj generaciji“, kaže Zorica Kojić.
Dragan Ambrozić, koji je tih 90-ih godina već bio u muzici i organizaciji koncerata, ocenjuje da ta generacija muzičara predstavlja „most izmedju novotalasne generacije i nekih savremenih imena koja su i danas poznata u našoj rok muzici i hip hopu“.
„Tu negde je cela priča zapravo počela da dobija neke modernije oblike. I ovi sastavi su unapredili našu muzičku scenu u jednom mračnom periodu devedesetih godina dovodeći neku vrstu svetskih standarda koji i sad važe u našoj sredini“, dodaje Ambrozić.
On napominje da je važno istaći da su svi ti bendovi bili različiti, ali su žanrovski doprineli razvoju domaće muzičke scene.
„Kad posmatrate iz savremenog trenutka, to je temelj ove sadašnje scene koju mi sada imamo. Sa te strane, ova scena je neopevana, njena priča nikad nije ispričana do kraja i ovo je naš pokušaj da na neki način počnemo da je pričamo jer ovo je tek prvi korak u osvetljavanju značaja ove generacije u našoj rok muzici“, zaključio je Ambrozić.
Nemanja Kojić Kojot iz benda Ajsbrn (Eyesburn) kaže za Betu da je to bilo „ludo i dobro vreme“ i dodaje da su se ljudi u to vreme nešto drugačije družili.
„To je bilo vreme grupnih svirki, medjusobno smo se inspirisali, bili smo fanovi jedni drugima i scena je bila dosta šarena, bilo je svakakve muzike“, priseća se frontmen Ajsbrna.
Srdjan Veljović, koji je autor brojnih izloženih fotografija, smatra da je najznačajnije što je ta scena uspela da ni iz čega napravi čitav svet.
„Delimično zato što je bila primorana, društvene okolnosti su bile prilično strašne ali je sreća da je ta grupa, a kad to kažem mislim na celu scenu muzičara, na sve te raznolike bendove, da je to bilo prilično kompaktno, vrlo vredno, autentično i da nam je svima pomoglo da te devedesete preguramo“, dodaje za agenciju Beta Veljović.
Izložba, koja ce biti otvorena tokom aprila i maja na Kalemegdanu, obuhvata fotografije sa koncerata brojnih grupa što su izmedju ostalih Darkvud dab, Kanda, Kodža i Nebojša (KKN), Sanšajn, Gru, Deca loših muzičara, Supernaut, Jarboli.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.