Nova izlagačka sezona galerije Artget otvorena je sinoć izložbom fotografija Mitra Trninića – „Bolna prošlost minulih predstava“, na kojoj se našlo 38 radova crno-belog formata, nastalih tokom 80-ih i 90-ih godina prošlog veka u Jugoslovenskom dramskom pozorištu i Zvezdara teatru.

Nova izlagačka sezona galerije Artget otvorena je sinoć izložbom fotografija Mitra Trninića – „Bolna prošlost minulih predstava“, na kojoj se našlo 38 radova crno-belog formata, nastalih tokom 80-ih i 90-ih godina prošlog veka u Jugoslovenskom dramskom pozorištu i Zvezdara teatru. Među izloženim fotografijama svoje mesto su našli prizori iz predstava „Mrešćenje šarana“, „Klaustofobična komedija“, „Tetovirane duše“, „Đeneral Nedić“, koje su svojevremeno bile izvođene u Zvezdara teatru, kao i predstava „Tetovirane duše“, „Per Gint“, „Buđenje proleća“ iz JDP. Sam autor, kao jedan od najomiljenijih momenata koje je uspeo da ovekoveči, izdvaja nekoliko trenutaka iz „Buđenja proleća“, scenu koja je kasnije, u konačnoj verziji predstave izbačena, kao i scenu izdaje u „Mrešćenju šarana“, u kojoj Voja Brajović, iskreno ulazeći u tekst koji problematizuje izdaju, zanemi.
– Iako se zove „Bolna prošlost minulih predstava“, pozorišnu stvarnost 80-ih i 90-ih ne posmatram sa gorčinom, naprotiv, fotografija je u to vreme bila jedino što je glumcu nakon odigrane predstave ostalo. Danas je to drugačije – kaže pozorišni fotograf i docent na Fakultetu primenjenih umetnosti. Smatrajući sebe „običnim gledaocem sa dodatnom, optičkom aparaturom“, Trninić kaže da ga ova oprema i čini kadrim da uhvati trenutak i ovekoveči zamah jednog glumca. Samim tim, kaže on, fotograf je u mogućnosti da razvije poseban pozorišni jezik, blizak jeziku pozorišnih reditelja.
Mitar Trninić, rođen 1946. u Beogradu, diplomirao je na FAMU u Pragu 1975. godine. Od 2002. je zaposlen kao docent na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Inače, fotografije, koje će do kraja januara biti izložene u galeriji KCB Artget, svojevremeno su bile izložene u holovima JDP i Zvezdara teatra. Na njima se, osim Voje Brajovića mogu videti i ovekovečene uloge Mirjane Karanović, Branka Cvejića, Danila Bate Stojkovića, Mire Stupice, Branislava Lečića…
Ovom izložbom je počela sedma izlagačka sezona u toj galeriji, za koju je koncept programa osmislio Branimir Karanović, redovni profesor fotografije na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Nakon ove postavke klasične (strejt) fotografije, umetnika stasalog iz redova čuvene praške škole, program će biti nastavljen selekcijom različitih domena fotografije, predstavnika praške i beogradske škole, različitim generacijama fotografa, a u okviru programa će biti predstavljeni i rezultati fotografskog školovanja, najavio je novi umetnički direktor. Osim toga, publika Artgeta će videti i nekoliko primera neškolovanih fotografa poteklih iz amaterizma, a u programu će se naći i jedna međunarodna izložba majstora klasične fotografije iz Pariza.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari