Zbog pandemije virusa korona odložen i „re-konstruisan“ program 17. BFI u Operi i teatru Madlenianum večeras bi trebalo da otvori „hipnotička vežba naučne fantastike“, kako svoju predstavu „Pasionarija“ opisuje Markos Moro, koreograf i umetnički direktor španske trupe „Veronal“ iz Barselone.
„Ovu predstavu radio sam pre tri godine sa željom da govorim o budućnosti i neverovatnoj brzini tehnološkog progresa koja kida naše emotivne veze i evo 2020. ta budućnost je stigla sa pandemijom. To je ta budućnost koju sad živimo“, rekao je Moro juče u razgovoru sa beogradskom novinarima u hotelu Meriot.
On je napomenuo da nije igrač – studirao je film i fotografiju, zbog čega „na sceni oseća i živi veću slobodu istražujući pokret, slike, muziku, a njegove koreografije predstavljaju mešavinu pozorišta, filma i igre“.
„Želim da prikažem različite stilove koji čine jedinstven pokret iza kog stoji stroga tehnika. Bitna mi je brzina, želim da se povežem sa društvenim mrežama – da digitalnu realnost povežem sa našom stvarnošću“, naglasio je Moro.
Govoreći o španskim iskustvima sa pandemijom, Moro je rekao da je, posle dva i po meseca koje je kao i svi proveo zatvoren u kući, trupa imala kratko vreme da za sredinu jula završi rad na premijeri komada „Sonomat“, inspirisanog nadrealizmom kultnog španskog reditelja Luisa Bunjuela.
Ova predstava je tri puta izvedena na festivalu „Grak“ u Barseloni, a potom i u Milanu, odakle je Veronal stigao na 17. BFI. Njihova „Pasionarija“ večeras u Madlenianumu, prema rečima direktora BFI Aje Jung, biće prvo međunarodno gostovanje u Beogradu posle „korona“ izolacije i ponovnog otvaranja pozorišnih scena u Srbiji.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.