Posle velikog i ambicioznog projekta, i vrlo uspešne prve premijere „Amadeusa“ Pitera Šafera, u režiji Dore Ruždjak-Podolski, koprodukcije Grada teatra, GDK „Gavela“ iz Zagreba i Hartefakt fonda iz Beograda, pred budvansku publiku stigla je i druga premijera, plesna predstava „Don Žuan“, u koreografiji Maše Kolar, koprodukcija sa Bitef teatrom i festivalom Riječke ljetnje noći koja je nastavila taj dobar put 28. festivala i ispraćena burnim ovacijama prepunog gledališta scene na Terasi između crkava.
– Jako sam radosna i još uvek ushićena kako je protekla premijera, a najviše time kako su gledaoci primili predstavu. Imala sam priliku da se uverim da Grad teatar ima jednu finu, inteligentnu publiku koja voli taj festival, i na kojoj joj mogu pozavideti mnogi festivali u regionu. Ako je reč o samoj predstavi, meni je Don Žuan uzbudljiv jer je to lik o kome puno i ne znamo, a on se stalno provlači kroz ljudske arhetipove, i tek od XVII veka dobio je i preuzeo ime Don Žuan. Ko zna koliko ih je bilo ranije, koliko ih ima danas, i koliko će ih biti, i sigurno je da paralelno postoji bezbroj zanimljivih i uzbudljivih donžuanovskih priča s kojima nismo upoznati. Možda će neko odrediti da u budućem vremenu Don Žuan dobije novo ime, ali je neupitno da će postojati i dalje. Don Žuan koga smo videli na sceni pripada nama, našoj sadašnjici, i ostaje ono što je oduvek bio, ne može biti drugačiji. Taj poriv koji nosi u sebi jači je od njega samog – ne može pobeći od sebe, i ne može uteći ženama – istakla je Maša Kolar nakon premijere.
Priču o lucidnom, privlačnom, inteligentnom, šarmantnom, arogantnom, toplom, bliskom, a opet i nasilnom i manipulativnom osvajaču žena koga neprestano razdire ljubavna čežnja, ne samo da prati originalna, sjajno komponovana muzika koju Rundek Cargo Trio uživo izvodi na sceni, već ta muzika vrlo uzbudljivo i moćno takođe igra „glavnu ulogu“ – zavodi gledaoce, opčinjava, i stvara tu neobičnu i magičnu atmosferu u predstavi:
– Mislim da je premijera bila prekrasna, publika je pokazala puno energije i unela novu snagu u predstavu, i zapravo je vrlo važno i vrlo lepo kad se zaista dogodi taj pravi susret gledalaca i teatra – rekao je Darko Rundek. – S druge strane, Maša Kolar je predstavu završila nedelju dana pre premijere, tako da smo negde svi bili sigurni u ono što radimo. Ako govorimo o muzici, moram reći da smo je Isabel, Dušan Vranić Duco i ja, misleći na neke osobne teme, s lakoćom zajedno napravili. Nekako je sama izašla iz nas, i onda smo Maši dali puno više muzike nego što je u predstavi ima, da bi na kraju izabrali ono što je najatraktivnije i što se najviše povezivalo sa onim što je ona koreografirala. Inače, taj karakter Don Žuana, taj arhetip, stereotip, taj tip, mene lično zanima, verujem da je negde u svakom muškarcu, i bilo mi je zanimljivo da tu temu istražim na ovakav način, kroz muziku – izjavio je Rundek.
Lik Don Žuana oživeo je Dejan Kolarov, igrač koga budvanska publika poznaje iz gostujućih predstava na Gradu teatru:
– Osećam se vrlo lepo i vrlo uzbuđeno, jer ovo je moja prva premijera u Budvi – uloga Don Žuana, uz fenomenalnu živu muziku, u atraktivnoj i funkcionalnoj scenografiji i odličnim kostimima, i plus još toliki aplauzi gledalaca, to je svakako san svih igrača. Prezadovoljan sam, mislim da je ova čarobna atmosfera otvorene scene pored mora dodala predstavi još jednu novu dimenziju – istakao je Kolarov.
Ovacijama publike ispraćena je cela izvođačka i autorska ekipa – igrači: Ana Ignjatović Zagorac, Ivana Savić Jacić, Milica Pisić, Miloš Isailović i Rikardo Horhe Kampos Freire, scenografkinja Jasmina Holbus i kostimografkinja Petra Dančević.
„Don Žuan“ se na Gradu teatru igra i večeras, a iz Budve putuje u Rijeku, gde će njegova premijera zatvoriti festival Riječke ljetnje noći.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.