Počinje novembarski deo 17. Beogradskog festivala igre 1Foto: FBI

U Ateljeu 212 sutra se nastavlja program 17. Beogradskog festivala igre.

Gostuje Kompanija 111 iz Tuluza sa komadom „Pepeo“ i svetski poznatom kučupidi igračicom Šantalom Šivalingapa.

Ona je je i koreograf ovog poslednjeg dela trilogije ženskih portreta za koju je režiju, dizajn, scenografiju i produkciju uradio francuski koreograf Orelin Bori, osnivač Kompanije 111.

Šantala Šivalingapa za sebe kaže da je „dete Istoka i Zapada“.

Rođena je u Madrasu, Indija, odrasla u Parizu u svetu plesa i muzike, kao kći plesačice Savitri Nair.

U detinstvu je učila klasičan indijski ples i pohađala međunarodnu školu Dženi Manuel.

Sarađivala je sa nekim od najvažnijih umetnika današnjice – Morisom Bežarom, Piterom Brukom, Pinom Bauš…

Nastupa solo, u pratnji svojih indijskih muzičara, u mnogim pozorištima i festivalima, oprobala se i na filmu.

Ona je ambasador Kučipudija i prvi laureat Nagrade Besi za južnoazijski stil igre koju je dobila za svoj solo „Šiva Ganga“.

– Šiva je božanstvo koje uništava zlo, jedinstveno i važno u Indiji. Simbol moći. Ono predstavlja svest o prolaznosti. Centralna je figura hindu filozofije i načina posmatranja sveta, a za mene je takođe simbol postojanja, života i smrti, tog neprestanog ciklusa. Šivino telo je prekriveno pepelom i to ukazuje na neumitnost odlaska. Biti svestan svoje smrtnosti u svakom trenutku je ono što daje životu vrednost i ispunjenost. Kada je sve uništeno, izgorelo i nestalo, ipak ostaje pepeo. A upravo je taj pepeo početak novog života, deo prirodnog ciklusa – kaže ova poznata umetnica povodom večerašnje predstave.

„Pepeo“ je jednosatni komad koji je premijerno izveden 2018. na Festivalu igre u Monpeljeu kao koprodukcija više francuskih pozorišnih kuća.

Plod je dugogodišnjeg poznanstva Šantale Šivalingape sa Orelinom Borijem koje je započelo 2008. u Diseldorfu iza scene Festivala Pine Bauš.

„Pepeo“ je poslednji u nizu Borijevih komada „Questcequetudeviens?“ (Šta se  sa Tobom dešava) i „Pleksus“, čije je polazna tema „žena sa pričom – živo biće koje se razvija kroz igru“.

– Šiva, božanstvo igre, obitava u Šantali Šivalingapi. Prema zapisima, Šiva ima preko hiljadu imena. Ona je božanstvo stvaranja i uništenja, gospodarica kremacije koja svoje telo prekriva pepelom. Šantala je izgradila svoju igru prema slici ovog božanstva, čija vibracija održava puls sveta. Pitao sam Šantalu da li želi da pokuša da radi sa pepelom, koji nije samo čvrst ostatak savršenog sagorevanja: to je proces. Deo ciklusa smrti i rođenja koji počinje iz ništavila, od početka bilo kog oblika u pozorištu, težeći prelaznom obliku pre nego što nestane – objašnjava Orelin Bori.

Osim Kompanije 111 u drugom delu 17. BFI gostuju i kompanije Inbal Pinto iz Tel Aviva, Silvije Gribaudi iz Venecije, dok Trupa Voetvolk iz Antverpena dolazi u Beograd 19. decembra, a nastup Drezden Frankfurt kompanije igre pomeren je na 22. decembar.

U prvom septembarskom delu ovogodišnjeg Festivala, koji je zbog pandemije virusa korona izmešten iz redovnog martovskog termina izvedeno je pet predstava koje je videlo bezmalo 4.000 gledalaca.

Krajem oktobra u Atrijumu Narodnog muzeja direktoru Drezden Frankfurt kompanije igre Jakopu Godaniju uručena je Nagrada „Jovan Ćirilov“ – za korak dalje.

Godani je nagrađen za triptih radova koje je njegova kompanija na prošlogodišnjem BFI izvela u beogradskom Centru „Sava“ i  novosadskom Srpskom narodnom pozorištu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari