Majkl Daglas (65) i Oliver Stoun bili su glavna atrakcija Kanskog festivala pošto je prikazan nastavak čuvenog „Vol strita“, koji je ujedno i dramatizacija finansijske krize iz 2008. godine. Pored Daglasa, koji reprizira lik bankara Gordona Geka, bili su i Šaja Labuf, britanska glumica Keri Maligan, te Džoš Brolin (glavni negativac u filmu), a na premijeri su viđeni i holivudski reditelji Martin Skorseze i Džordž Lukas, kao i glumice Žilijet Binoš i Kejt Bekinsejl.

U filmu „Vol strit – novac nikada ne spava“ glavni junak Geko izlazi iz zatvora, stariji i mudriji, ali sa jednako razvijenim instinktima i pokušava da uspostavi odnos sa ćerkom uoči finansijske krize.

„Ovo je priča o porodici i ljudima koji balansiraju između ljubavi za novcem i potrebi za ljubav“, kaže Stoun koji je originalni film iz 1987. godine posvetio svome ocu, koji je bio broker na berzi i ekonomista. Reditelj kaže da postoji mogućnost za rad na trećem delu, s obzirom da film ima „otvoren kraj“. „Vol strit 2“ nije prikazan u takmičarskoj konkurenciji, a stiže u bioskope tokom septembra. Mnogima će, ipak, biti interesantan zbog prikaza finansijskog nemara koji je i doveo do nedavne krize. Kada je reč o glavnom junaku Geku, koji je postao čuven po svojoj rečenici „pohlepa je dobra“ iz prvog filma, on je ovde prerastao u heroja. To je, na neki način, dobrodošla promena jer je bilo neverovatno koliko je pohlepni Geko postao uzor mnogim mladima koji su želeli da se oprobaju u svetu finansija. Inače, sama poruka filma može da se sažme u dve rečenice koje Geko sam izgovara: „Pohlepa nije prestala. Postala je zvanična“.

Inače, upravo je „pohlepa“ ono što je Kanu povezalo Olivera Stouna i Vanga Ksiaošuaija. Njegov film „Čonking bluz“, iako se bavi pričom o ocu koji istražuje nasilnu smrt svoga sina, pokazuje kako u Kini „svi govore o novcu“. Autor naglašava: „Novac vlada svime i on je jedina vrednost“. Interesantno je, da bez obzira na veliki aplauz koji je film dobio u Kanu, on možda neće nikada biti prikazan. „Najveći problem nije cenzura u Kini, već tržište. Bioskopi žele da brzo dođu do para prikazujući komercijalne filmove. Ozbiljne teme, kao u mom filmu, imaju male šanse da budu prikazane“, rekao je Ksiaošuaji u Kanu.

U senci „slučaja Polanski“

Festival u Kanu izgleda ne može da se „razmaše“ od tema koje nemaju veze sa filmovima, ali imaju veze sa ljudima iz sveta filma. Pre svega se to odnosi na „slučaj Polanski“ koji je i dalje u žiži interesovanja. Nova aktuelizacija priče je stigla posle obraćanja glumice Šarlote Luis (42) koja tvrdi da ju je sineasta Roman Polanski seksualno zlostavljao kada je imala 16 godina. Zastupnica Šarlot Luis izrazila je nadu da će tvrdnje njene klijentkinje uticati na presudu Polanskom koji iščekuje izručenje SAD. Američki sineasta Vudi Alen ocenio je aferu svog kolege Romana Polanskog kao „idiotsku“ i dodao da je Polanski „platio svoj dug“. „Mislim da je cela priča idiotska… to se dogodilo davno i on je propatio zbog toga“, rekao je reditelj.

Panahi je nevin

Zatvoreni iranski reditelj Džafar Panahi tvrdi da je nevin i da nije pravio film protiv iranskih lidera. Ovo je osnova njegovog pisma koje je pročitano u Kanu, a kojeg je reditelj napisao u zatvoru. „Ja sam nevin. Nisam pravio nikakav film protiv iranskog režima. Neću potpisati nikakvo priznanje koje će biti iznuđeno pretnjama“, stoji u poruci reditelja koja je pročitana u Kanu. U pismu se reditelj zahvalio Francuskoj na pomoći u borbi za njegovo oslobađanje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari