Publika na festivalu u Veneciji mogla je, zahvaljujući filmu „Himizu“ reditelja Sion Sonoga, da vidi kako izgleda Japan posle cunamija. Reč je o adaptaciji manga novele, koja se našla u trci za Zlatnog lava.
Između prizora razaranja Išinomakija, na severu Japana, smeštena je priča o borbi za opstanak u kojoj su moralni i psihološki limiti dovedeni do ekstrema. Među grupom zaboravljenih beskućnika našao se i školarac Sumida (Somentani Šota) koji sanja da bude „običan“, ali doživljava da ga majka odbaci, a otac, alkoholičar, bije ga i ponižava. Sumida tone u ubistvo i ludilo, a njegova jedina šansa za iskupljenje leži u školskoj drugarici Čazavi (Nikaido Fumi) čiji su roditelji okrutni kao i njegovi, ali njen bezgranični entuzijazam i ljubav će vratiti Sumidu sa ivice.
„Himizu“ je trebalo da bude direktna adaptacija istoimenog manga stripa, ali je u priličnoj meri izmenjena posle katastrofe koja je zadesila Japan.
„Bila je velika dilema da li da snimam razoreno mesto gde su mnogi umrli, a mnogi još nisu bili ni pronađeni. Priča je trebalo da bude laka romansa, ali kada sam počeo da prerađujem scenario molili su me da od toga ne napravim apokaliptički film, ali nisam mogao da se zaustavim“, kaže reditelj.
Jedna od najbolnijih tema filma je totalni slom porodice kao osnovne jedinice društva, gde demonski roditelji prebijaju svoju decu. „Posle 11. marta Japan je nestabilan. Verujem da su se naši dani normalnosti završili. Nisu sve žrtve 3/11 dobri ljudi. Porodice koje su prikazane na filmu postoje u stvarnosti, naročito među nižom klasom“, dodaje reditelj Sonogo i zaključuje: „Mislim da se Japan podelio u dve grupe – one koji žele da se menjaju i one koji žele da zaborave šta se desilo. Neki čak ne žele da pričaju o radijaciji jer misle da će tako izgledati histerično“.
Naredni projekat reditelja Siona Sonoga će biti o porodici u Fukušimi, gde je došlo do nesreće u nuklearnoj elektrani i curenja radijacije. „Biće to detaljnije pretresanje pitanja. Nadam se da će izazvati debatu“, kaže on.
Sokurov završio serijal „Faustom“
Proslavljeni ruski reditelj Aleksandar Sokurov se vratio temi moći korupcije u „Faustu“, četvrtom i finalnom delu serijala u kojem se, po prvi put, pojavljuje izmišljeni lik. Prva tri filma su bili „Molok“ (1999) o Adolfu Hitleru, „Bik“ (2000) o Vladimiru Iljiču Lenjinu i „Sunce“ (2005) o imperatoru Hirohitu. „Faust“, koji je imao premijeru u Veneciji, delimično je baziran na Geteovoj verziji mita o čoveku koji prodaje dušu đavolu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.