Poslednja predstava na 17. BFI u BDP-u - baletska premijera u NP u Beogradu 1Foto: Zeljko Jovanovic

Ovaj vikend u Beogradu biće u znaku umetničke igre.

U subotu na Velikoj sceni Beogradskog dramskog pozorišta predstavom belgijske trupe Voetvolk završiće se 17. Beogradski festival igre.

Iako je zbog pandemije virusa korona ovogodišnji BFI u zadnji čas morao da se iz redovnog prolećnog termina preseli na kraj leta i jesen, organizatori Festivala nisu odustali od programa, čiji će deo preći i u „punoletno“ 18. izdanje u mart iduće godine.

U nedelju na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogadu u matine terminu najavljena je premijera jednočinog baleta „Mamac“, autorski projekat Sanje Ninković.

Čuvena trupa Voetvolt iz Antverpena u Beograd dolazi sa predstavom „Biće sve gore i gore i gore, moj prijatelju“.

Iako je premijerno izvedena 2012. u Berlinu, organizatori BFI tvde da je aktuelna i u ovoj pandemijom opterećenoj godini koja se bliži kraju.

U ovom komadu koji je beogradska publika čekala od aprila, čuvena igračica Lisbet Gruve pokretom prenosi trans jedne zapaljive besede i u predstavi koristi fragmente obraćanja ultrakonzervativnog američkog televizijskog propovednika Džimija Svagarta.

„Govor može biti moćno oružje. Tokom vekova on je oduševljavao mase i terao ljude na akciju, u cilju boljih ili gorih rešenja. Isključivo snagom reči pokrenute su revolucije i započeli ratovi. Međutim, govor ne samo da oduševljava slušaoce, već često i samog govornika vodi u stanje transa. Tako se on prepušta toku reči, opsesivnim, ekstatičnim načinom izgovaranja. Moć govora možda i zavisi od transa samog govornika. U početku je reč prijateljska i smirena, ali iz njegove kompulzivne želje za ubeđivanjem, raste očaj. Konačno, ta želja otkriva svoju najdublju prirodu: nasilje“, ukazuju u BFI.

Igrač i koreograf Lisbet Gruve, jedna od „ratnica lepote“ legendarnog Jana Fabra, počela je da uči balet sa šest godina.

Završila je studije na Baletskom institutu u Antverpenu, kombinujući srednju školu sa profesionalnom edukacijom iz oblasti igre.

Usavršavala se u Briselu, a od 1999. sarađuje sa Janom Fabrom.

Svetsku slavu stekla je solo komadom „Kada je glavni muškarac jedna žena“, koji je Fabr kreirao za nju.

Osim sa Fabrom sarađivala je i sa Elen Barki, Rinom Sastamoinen i Sidijem Larbijem Šerkaujiem, dok 2007. osnovala je Voetvolk zajedno sa Martinom Van Kovenbergom.

Često igra u filmovima, snima video-klipove i TV spotove, a deo je umetničke grupe koja sarađuje sa Kraljevskim flamanskim teatrom u Briselu.

Domaća baletska premijera „Mamac“ deo je projekta „Mladi koreografi“, koji je pre nekoliko godina pokrenula direkcija Baleta beogradskog NP.

Solistkinja ove kuće Sonja Ninković u jednočinki „Mamac“ potpisuje se kao koreograf kolibretista sa željom da ostvari aktuelnu temu zavisnosti današnjeg čoveka od lakih sadržaja i površne zabave kao neminovnosti vremena u kome živimo.

Ona kaže da je ovom predstavom pokušala da potraži odgovore na pitanja „da li je potreba za zabavom imperativ i da li su besmisleni sadržaji potrebni da bi izdržali pritiske i zidove svojih problema“.

– Moja zamisao je da predstava ima dva paralelna toka, koja se međusobno sukobljavaju ili dopunjuju, zavisno od ličnog doživljaja i poziva gledaoca da sam odluči koji će za njega biti mamac – objašnjava Sanja Ninković, koja je član Baleta NP od 2001, kad je završila Baletsku školu „Lujo Davičo“ u Beogradu.

Ovo je njena druga koreografska predstava, a u njenom autorskom timu su: Maja Ćurčić i Marko Đukić kao kompozitori, scenograf Jasna Saramandić i kostimograf Ida Ignjatović.

U „Mamcu“ igraju: Dejan Kolarov, Bojana Žegarc Knežević, Olga Olćan, Miloš Marijan, Ivana Savić Jaćić, Nikolo Bianko, Brankica Mandić, Karlos Alvarado, Ada Raspor, Branko Sarić, Ljiljana Velimirov, Dušan Milosavljević, Hoze Iglesias i Dejana Zlatanovski. Reprize su 22. i 25. decembra u podne.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari