– Kao selektor predstava nastalih na osnovu nacionalne drame, favorizovaću pozorište koje izaziva, zbunjuje, mrači, stvara nelagodu i mučninu, ali i raduje, veseli, zasmejava, sve to na putu potrage za istinom. Tražiću pozorište koje postavlja gomilu pitanja, koje se buni protiv rezignacije, letargije i uspavanosti, teatar koji pokreće gledaoca, istakla je, između ostalog, Ana Tasić, nova selektorka programa nacionalne drame i nacionalnog pozorišta na jučerašnjoj konferenciji za novinare u Sterijinom pozorju.


Kako je jedna od osnovnih delatnosti Festivala stimulisanje i podrška produkciji dramske književnosti, Ana Tasić će nastojati da u program narednog Sterijinog pozorja uvrsti neke od brojnih praizvedbi tekstova mlađih dramskih pisaca iz Srbije, a podržaće i nova rediteljska čitanja klasične domaće dramaturgije i afirmisaće progresivne rediteljske poetike. „Jedan od prioriteta biće i dovođenje inostranih predstava nastalih na osnovu srpskih tekstova. Možda „Barbelo“ Biljane Srbljanović koju je Paolo Mađeli nedavno postavio u zagrebačkom pozorištu „Gavella“ ili „Brod za lutke“ (na fotografiji) Milene Marković u izvođenju Slovenskog narodnog gledališća“, dodala je Tasićeva.

Selekcija međunarodnog pozorišta, prošle godine nazvana „Drugovi“, neće menjati naziv, a njen selektor Nikola Zavišić se nada da naredne sezone selekcija neće biti „krnja“ kao prethodne kada je prvobitno bilo najavljeno sedam predstava, a na kraju je izvedeno pet. Direktor Ivan M. Lalić napomenuo je da ga posebno raduje činjenica da su na sajtu Festivala postavljeni video klipovi iz odigranih predstava, koji su dosad pogledani 20.000 puta. Lalić je najavio i Sterijino pozorje uskoro na Facebooku i to će biti nastavak težnje uprave da se o Festivalu publika obaveštava svim modernim sredstvima koje tehnologija nudi.

Beskompromisno i hrabro

Aleksandra Glovacki, pozorišna kritičarka i dramska spisateljica koja će od ove godine biti zadužena za izbor predstava domaćih pozorišta nastalih po delima stranih pisaca istakla je da će njoj pri izboru biti bitno nekoliko stvari: da to bude predstava koja neće živeti samo jedan dan, da se u njoj beskompromisno i hrabro istražuje forma i da to bude predstava u kojoj će se prepoznati dobar i iscrpan dramaturški rad.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari