„Teatarski festival Pozorišno proleće u Šapcu je festival najboljih predstava proizvedenih u prethodnoj kalendarskoj godini tako da nama i ne treba slogan.
Isprva sam smislio jedan veoma ozbiljan slogan, ali kad sam se malo odmakao od te ideje, konstatovao sam da je izlišan, jer kad su najbolje predstave one nemaju zajednički imenitelj, osim da su najbolje“, rekao je za Danas Zoran Karajić, direktor ove manifestacije, povodom njenog trećeg izdanja najavljenog juče u Narodnom pozorištu u Beogradu.
Te najbolje predstave iz 2017. na predlog selektora je odlukom usvojio u zvanični program manifestacije Umetnički savet Festivala na sednici kojoj su prisustvovali: Mira Banjac, Voja Brajović, Nebojša Bradić, Svetislav Basara, Dragana Bošković, Svetislav Jovanov, Milivoje Mlađenović i direktor i selektor festivala Zoran Karajić, dok predsednik Saveta Dušan Kovačević nije bio prisutan iz opravdanih razloga. U selekciji najboljih teatarskih komada su: „Urnebesna tragedija“ Ateljea 212, „Iz života insekata“ Beogradskog dramskog pozorišta, „Tako je (ako vam se tako čini)“ Jugoslovenskog dramskog pozorišta, „Mala mađarska pornografija“ Ujvideki Szinhaz-a, „Rubište“ Šabačkog pozorišta, „Carstvo nebesko“ i „Carstvo mraka“ Narodnog pozorišta iz Beograda a poslednjeg dana festivala biće premijerno prikazana predstava Borislava Mihajlovića Mihiza “Banović Strahinja“, u režiji Nebojše Bradića i u izvođenju Narodnog pozorišta iz Prištine i Šabačkog pozorišta.
Zoran Karajić je kazao za Danas da žiri čine: Karpo Aćimović Godina (Ljubljana), Nikola Ristanovski (Skoplje) i Aleksandar Lukač (Toronto) i da osobenost festivala upravo i počiva na tome da su predstave iz Srbije, a članovi žirija ne žive u njoj.
„Za to ima mnogo razloga i svi su pozitivni. Jedan od njih je što je reč o veoma eminentnim ljudima iz teatarskog sveta, drugi je što su sigurno objektivniji nego ljudi koji žive ovde i što je njihov pogled – pogled spolja, nama koristan, ali i njima da vide šta se u okruženju, van njihovih država dešava“, pojasnio je Karajić.
On je najavio oko dvadesetak događaja u pratećem programu festivala među kojima je istakao javna čitanja dramskih tekstova koji su ušli u najuži izbor na konkursu Sterijinog pozorja. To su pobednički „Bacači prstiju“ Ive Brdar, „Tako se menja svet“ Katarine Mitrović, „Tamo gde pevaju“ Filipa Grujića i „Moćni rendžeri ne plaču“ Tijane Grumić. Takođe, u sklopu programa Značajne žene srpske biće izvedene tri monodrame – „Povratak kraljice Marije Karađorđević“ u kojoj igra Ljiljana Stjepanović, „Nadežda Petrović“ koju tumači Biljana Đurović i „Milunka“ u izvođenju Vesne Stanković.
U sklopu Pozorišnog proleća žiri novinara dodeliće nagradu Zalog za budućnost. U ovom žiriju su: Milan Bečejić, glavni i odgovorni urednik Beogradskog glasa, Gordana Manjenčić, RTS, i Dragan Eraković, novinar Danasa.
Festival i van pozorišne sale
Karajić je rekao da bi u budućnosti voleo da ovaj teatarski festival zaživi i van mraka pozorišne sale, te će zbog toga veliki broj zbivanja biti organizovan i u drugim prostorima grada kao što su Šabačka gimnazija, biblioteka, porta crkve, hotel „Sloboda“. Na početku festivala će biti otvorena i spomen-soba doktora Borivoja Đorđevića, utemeljivača scenskog govora i pozorišnog jezika, a biće održana i izložba grafika Salvadora Dalija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.