Premijera autorske predstave Biljane Đurović na festivalu Glumac Evrope: Ovacije za Šekspirove poetske rukoveti 1Foto promo festival Glumac Evrope

U Kulturnom centru Saraj u Resenu, u Severnoj Makedoniji, na festivalu Glumac Evrope, sinoć je premijerno izveden autorski projekat Biljane Đurović pod nazivom “Šekspirove poetske rukoveti”, koji je oduševio publiku.

Podsećanja radi, naša glumica je 2016. godine ponela glavnu nagradu ovog festivala, za izvođenje uloge legendarne slikarke Nadežde Petrović, u istoimenoj monodrami za koju je sama adaptirala tekst (na osnovu autentičnih Nadeždinih pisama, odlomaka iz knjige „Boje i barut” Olgice Cice, i izbora poezije Rastka Petrovića i Ljubomira Simovića).

„Šekspirove poetske rukoveti”, kako Biljana Đurović objašnjava za Danas, sačinjene su od Šekspirovih soneta u prepevu Stevana Raičkovića, sa inspiracijom da se i lično pridruži obeležavanju 460 godina od rođenja književnog i pozorišnog velikana, a namenski su nastale za festival na kojem je ponela nagradu Glumica Evrope.

Prema pisanju makedonskih medija i portala, ova predstava je bila jedna od najiščekivanijih na ovogodišnjem festivalu, a posle izvođenja publika je burnim ovacijama tri puta vraćala našu glumicu na scenu Saraja. Kako je izjavio Jordan Plevneš, direktor festivala, „Šekspirove poetske rukoveti” su praznik pozorišta.

– Svi veliki svetski i evropski glumci priželjkuju da govore Šekspirove sonete, a Biljana Đurović je progovarajući kroz dva pesnika, Šekspira i Stevana Raičkovića donela na scenu majstorstvo govora – istakao je Plevneš.

Đurović, koja je poznata kao isključivo dramska glumica, autorka brojnih projekata i redovna profesorka na Fakultetu savremenih umetnosti (predmet Scenski govor), kaže da se s velikom radošću odazvala pozivu Jordana Plevneša, osnivača festivala Glumac Evrope, i realizovala ideju koju je već nekoliko godina odlagala.

– Moja dugogodišnja želja je bila da scenski uobličim Šekspirove sonete u jedan izraz koji bismo mogli nazvati poetskim teatrom – 30 soneta Vilijema Šekspira u prepevu Stevana Raičkovića i uz izbor muzike Zorana Jerkovića, i ova predstava se gotovo organski uklopila u ambijentalni prostor nekadašnjeg dvorca “Saraj”, a današnjeg Centra za kulturu u Resenu. I ne čudi što je Plevneš, ugledni i priznati evropski pisac, poreklom Makedonac, izabrao baš ovaj prostor za održavanje festivala, prostor koji odiše patinom i progovara kroz vreme.

– Posebnu radost pričinila mi je publika koja pamti izvođenje monodrame “Nadežda Petrović,” i koja me je duboko ganula različitim gestovima poštovanja. Ali, ne mogu a da ne pomenem prazninu koja se ove godine osetila odsustvom glumačkog velikana Meta Jovanovskog koji je godinama bio predsednik žirija ovog festivala. Mi smo ga u sećanjima dozivali i verujem da nas je nadgledao iz svoje nebeske lože – ističe za naš list.

Zanimljivo je da je nekoliko večeri pre premijere „Šekspirovih poetskih rukoveti”, Biljana Đurović igrala Nadeždu Petrović u Tetovu i Kumanovu, u organizaciji SPONE Srpskog kulturnog i informativnog centra u Severnoj Makedoniji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari