Premijera komada „Ekvus“ Pitera Šefera, u režiji Marka Manojlovića, biće održana 15. novembra u Beogradskom dramskom pozorištu.
Prema rediteljevim rečima, „predstava problematizuje pitanje dana života pod ushićenjem i produhovljenošću u vrednosnom poređenju sa 80 godina prosečnog života“.
– Komad se bavi svrhom ljudskog postojanja, da li je ona sama po sebi dovoljna ako se ne posveti nečemu što je veće od njega – kazao je Manojlović.
Vojin Ćetković je rekao da mu je komad vrlo blizak, jer ga ta tematika zanima u ovom životnom periodu.
– Dali smo apsolutno sve od sebe, ponovo sam igrao sa glumcima koje jako volim i cenim od studentskih dana, a drago mi je što su i mladi glumci u predstavi. Radili smo jako strasno i pokušali da damo sve od sebe, nadam se da će to dopreti i do publike – kazao je Ćetković.
Anka Gaćeša je istakla da su predstavu radili sa puno ljubavi i strasti, zbog toga, kako se premijera približava, ona oseća neku vrstu tuge i praznine što se to druženje i stvaranje završava. Ona ističe da je „Marko celu ekipu vodio kroz ovaj proces tako da rezultat ne može da izostane“.
– Mi znamo da ćemo odigrati odličnu predstavu u četvrtak, ali da li ćemo nekoga uspeti da fasciniramo i da li će ljude da privuče tema to je stvar ukusa, a o njima ne treba raspravljati – primetio je glumac Miodrag Dragićević.
– Kao glumica koja igra majku glavnog lika zapitala sam se ono što se većina roditelja upita – koliko mi možemo da utičemo na našu decu. Možemo da ih vaspitamo, međutim, koliko možemo da utičemo na stavranje bića koje smo doveli na ovaj svet, a koliko je, u stvari, to biće takvo kakvo jeste, nepromenjivo – upitala se Paulina Manov.
Govoreći o saživljavanju sa glumom i scenom glumac Ivan Tomić je konstatovao da se najbolje izražava tako što se kreće i mrda po sceni.
– U predstavi je važno da kroz svet koji postaje izuzetno ličan mogu da iživljavam sve što me se kao čoveka, lično, tiče – kazao je Tomić i dodao da je u ovoj predstavi uspostavljena ta vrsta ličnog doživljaja svakodnevnog životnog iskustva svetog i profanog.
– Neki to zovu dobra režija, neki hemija, neki alhemija, a to se ovde dešava i to čuvamo – naglasio je glumac.
Kompozitor Samir Hodović konstatovao je da zna koji rizik Manojlović preuzima kada zove muzičara iz Sarajeva koji nema iskustva u pozorištu.
– Zahvalan sam mu i na tome što sam imao priliku da radim sa ovim glumcima i gledam proces stvaranja od nule. Sve je to jaku uticalo i ja sam impresioniran ovom predstavom, a ako sam doprineo da bude takva u segmentu muzike ja sam sretan – istakao je Hodović.
Inače, krimi dramu “Ekvus” o psihijatru i njegovom pacijentu, adolescentu koji boluje od patološke, religijske opsesije konjima, Piter Šefer napisao 1973. po istinitom događaju. Ovaj komad dotiče teme društveno prihvatljivog ponašanja u kontrastu sa instinktivnim, ritualnim, animističkim, te dovodi u pitanje smisao civilizacijskih normi. Izmaštana religija o božanskom konju Ekvus-u poremećenog adolescenta poslužila je Šeferu da kroz popularan žanr preispita arhetipske apolonijske i dionizijske postulate ljudskog ponašanja i sistem vrednosti.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.