Kontroverza koja je izbila oko scene seksa u italijanskom filmu „Tihi haos“ (Caos calmo), bacila je u zasenak samu međunarodnu premijeru dela reditelja Antonela Grimaldija, koje je prikazano na Berlinalu, u takmičarskoj sekciji. Naime, četvoromintutna scena seksa između prominentnih glumaca, Nanija Moretija i Izabele Ferari, razbesnela je italijansku crkvu, a na dan međunarodne premijere filma, Don Nikolo Anselmi, iz odseka za mlade Biskupske konferencije, prokleo je film zbog „vulgarnog i destruktivnog erotizma“, u pismu koje su objavile dnevne novine.

Kontroverza koja je izbila oko scene seksa u italijanskom filmu „Tihi haos“ (Caos calmo), bacila je u zasenak samu međunarodnu premijeru dela reditelja Antonela Grimaldija, koje je prikazano na Berlinalu, u takmičarskoj sekciji. Naime, četvoromintutna scena seksa između prominentnih glumaca, Nanija Moretija i Izabele Ferari, razbesnela je italijansku crkvu, a na dan međunarodne premijere filma, Don Nikolo Anselmi, iz odseka za mlade Biskupske konferencije, prokleo je film zbog „vulgarnog i destruktivnog erotizma“, u pismu koje su objavile dnevne novine. Anselmi kaže da je očekivao da vidi „romantičnu i nežnu scenu“, ali se požalio da je umesto toga dobio par koji ludački vodi ljubav, „stojeći, obučen, bez da pogledaju jedno drugo“.

Reditelj socijalnih filmova okrenuo se trileru

Francuski reditelj Rober Gudigijan, najpoznatiji po svojim socijalno usmerenim filmovima, u Berlinu se predstavio trilerom „Dama Džejn“, koji je u trci za Zlatnog medveda. Kao i u njegovim ranijim prijektima, radnja filma je smeštena u Marsej, prateći troje prijatelja koji su nekada bili članovi bande pljačkaša, a čiji su se putevi razišli da bi se ponovo okupili nakon što je kidnapovan sin članice bande. Njegova odluka da napravi triler sa temom osvete delom je uzrokovan ličnim političkim frustracijama, priznao je reditelj. „Oduvek pravim filmove koji se bave mojim poimanjem vremena, ličnim i političkim razmatranjima. Sada se osećam očajno. Kapitalizam je predominantan, a želja da se promeni svet i struktura vlasništva je nestala“, kaže reditelj. Zbog toga se okrenuo trileru, jer, kako kaže, „nema nešto drugo da kaže“. Film „Dama Džejn“ toplo je primljen na novinarskoj projekciji, ali Gudigijan je rekao da nema nameru da prisustvuje gala premijeri. „Tokom projekcije uvek mislite na najgore. Ako se neko nakašlje vi mislite da se dosađuje. To je večna patnja“, zaključio je on.

To je, inače, jedina eskplicitna scena seksa u filmu, koji na oprezan način istražuje emotivnu konfuziju tuge, nakon što supruga glavnog junaka (Moreti) umire u vili gde je on spasao nepoznatu ženu (Ferara) od davljenja. Taj trenutak katarzičkog seksa predstavlja prekretnicu u njihovim životima. Reditelj Grimaldi naglasio je, na konferenciji za novinare, da je namerno snimio tako da ne bude romantična, jer je želeo gledaocu da razbije sve zablude kako će, na kraju, „ljubavnici otići zajedno dok sunce zalazi“. „Uplašili smo se da će neko možda pomisliti kako će se ljubavna priča razviti. Reč je o čistom seksu koji treba da unese red u njihove živote, i zato je trebao da bude realističan i sirov. Zato i nema muzike. Mislim da je biskup upravo to želeo“, rekao je reditelj.

Telefonski poziv supruzi kao inspiracija za film

Jedan telefonski poziv svojoj supruzi dao je ideju južnokorejskom reditelju Hong Sang Suu za dramu „Noć i dan“, koja je premijerno prikazana u Berlinu. Film je jedno od četiri azijskih ostvarenja koji su u trci za Zlatnog medveda, a njegovo ostvarenje govori o 40-godišnjem slikaru koji odlazi od žene u Pariz. Tamo se zaljubljuje u mladu studentkinju sa kojom je tokom dana, a noću obavlja duge telefonske razgoroe sa suprugom u kojima je pun samosažaljenja. Ideju za film Hong je dobio dok je živeo u Njujorku i, jedne noći, pozvao svoju suprugu koja je u tom trenuktu kupovala u supermarketu u Seulu. „Ceo trenutak je bio čudan. Imali smo snažne emocije, ali, oko nje je bio dan, a ja sam bio u mraku“, priča reditelj, poznat po tome što daje veliku slobodu svojim glumcima u kreiranju likova.

Film „Tihi haos“ baziran je na romanu Sandra Veronezija, koji je dobio prestižnu italijansku Strega nagradu za književnost. U radu na scenariju sarađivao je i gluman Moreti, a interesantno je da kameo nastup u „Tihom haosu“ ima i reditelj Roman Polanski.

Mlak prijem Madoninog rediteljskog prvenca

Madona (49) je preksinoć u Berlinu predstavila svoj rediteljski prvenac, film „Filth and Wisdom“, koji je doživeo mlak prijem na novinarskoj projekciji. Film govori o ukrajinskom imigrantu koji finansira svoje snove o rok slavi ilegalnim radom, uz svoje dve cimerke. Madona kaže da je pokušala da prikaže pokušaj mladih i talentovanih ljudi da, uprkos minimalnim šansama, ostvare svoje snove – što je podseća na njenu želju za slavom od pre 25 godina. „Ako pogledam na početak svoje karijere, onda mogu da se prisetim tih trenutaka kao da su bili sada“, kaže Madona koja je bila koscenarista filma i izvršni producent. Inače, pošto je navikla da peva, igra i glumi, njoj je bilo teško da gleda kako sada drugi to rade, a ona je morala da svoj rad ograniči na deo „od vrata pa naviše“. Madona je novinarima otkrila da je već napravila svoj drugi filma – dokumentarac o Malaviju gde je usvojila dete 2006, i on će premijerno biti prikazan tokom maja meseca u Kanu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari