Prikazi knjiga "Totalni rat" i "Život u rukavicama" 1Foto: Omot dela Totalni rat

Izdavačka kuća Čigoja štampa predstavlja prikaz dve knjige – „Totalni rat“ Gregorija Koplija i „Život u rukavicama“, ambasadora Prvoslava Davinića.

Nova knjiga Gregorija Koplija, jednog od najreferentnijih geostrateških analitičara, predstavlja odgovor na sva pitanja pandemijske i postpandemijske globalne politike. Kopli svojim elokventnim stilom punim različitih uvida, strategijskih analiza i citata u ovoj knjizi piše o tome kako vlade, vojske i društvo mogu da razumeju svoje mogućnosti u suočavanju sa potpuno transformisanim strateškim okruženjem. Knjiga sadrži i obimni i jedinstveni pojmovnik u kom se opisuju strateški termini i koncepti, koji će biti dragocen kako za napredne strateške mislioce tako i za laike.

„Prelomna tačka epidemije straha 2020. okrenula je svet od ‘strateškog nadmetanja’ ka poluzvaničnim neprijateljstvima“, ukazano je povodom dela.

Gregori Kopli je direktor Američkog centra za strateške studije, osnivač i urednik jedinog međunarodnog časopisa za međunarodnu politiku i bezbednost. Devedesetih godina je često boravio u Srbiji i zastupao srpske interese u SAD-u. Zbog toga su on i njegovi saradnici imali mnogo problema. I danas je angažovan na spoljnopolitičkim i geopolitičkim pitanjima. U poslednjih godinu dana dao je dva veoma važna intervju za dnevni list Politika koja su izazvala veliku pažnju javnosti. Prvu knjigu kod nas objavili su Službeni glasnik i Fakultet bezbednosti.

„U ovom trenutku izuzetnih promena u svakom aspektu naših života: od pandemije, preko svetske depresije do uspona militantnije i agresivnije Kine, ovo je vrsta novog razmišljanja i iskrenog dijaloga koji nam je potreban da bismo se pripremili za bolju budućnost“, citat je Njuton Leroj Gingriča, bivšeg predsednika Predstavničkog doma SAD.

Prikazi knjiga "Totalni rat" i "Život u rukavicama" 2

„Knjiga ambasadora Prvoslava Davinića „Život u rukavicama – u centru svetske politike” je sigurno više nego sećanje jednog diplomate“, kazano je povodom dela.

Naša javnost malo zna da je Davinić bio veoma kotiran u međunarodnoj diplomatiji kao stručnjak za međunarodnu bezbednosti i razoružanje. Bio je šef Centra za razoružanje UN punih 7 godina. Ova izuzetno intigrantna knjiga počinje sa početkom njegove diplomatske karijere u Švedskoj. Večera sa švedskim kraljem je sigurno jedna od veoma zanimljivih slika.

„Autentnično je njegovo svedočanstvo o ubistvu ambasadora Rolovića u Švedskoj. Iz knjige saznajemo kao je stradao Dag Hamarseld, generalni sekretar UN.  Kako je CIA regrutovala najviše rangiranog predstavnika SSSR-a u UN je za naše čitaoce i javnost potpuno nepoznata priča. Davinić daje odgovore i na da li je Irak radio na izgradnji nuklearne bombe? Njegov razgovor sa predsednikom Iraka Sadamom Huseinom predstavlja ne samo opis Sadama nego i okolnosti u kojima su se sreli. Davinić biva i emisar u razgovorima sa Radovanom Karadžićem o njegovoj političkoj budućnosti. Tako i saznajemo da li je zaključen sporazum Karadžić-Holbruk-Milošević? Njegovo učešće u međunarodnim suočavanjima oko Bosne i Kosova dovelo je do njegovog svedočenja pred haškim tribunalom o napadu na pijacu Markale u Sarajevu“, navedeno je povodom dela.

Davinić navodi i sve elemente poverljive poruke Slobodanu Miloševiću o planiranoj vojnoj intervenciji NATO-a protiv SRJ, kao i istinu o Račku i njegovoj ulozi u NATO agresiji. Radi se o knjizi koja nam donosi jednu izuzetnu i bogatu diplomatsku karijeru na rešavanju i posmatranju najvećih kriza u svetu tih decenija.