Ridli Skot je poznat po filmovima koji su obično u žanru istorijske drame, naučne fantastike i kriminala, ali je neraskidivo povezan i sa hororom.
Ridli Skot je u naučnu fantastiku ušao zbog Ratova zvezda, a u horor, odnosno u snimanje filma Osmi putnik, uputio se nakon gledanja još jednog kultnog horora, piše Index.hr.
Kad je Skot bio mlad, roditelji su ga nagovarali da ne gleda horor filmove, ali on nije mogao a da ne primeti poster za horor film Tobija Hupera iz 1974, Teksaški masakr motornom testerom.
Teksaški masakr motornom testerom naširoko se smatra jednim od najvećih horor filmova svih vremena.
Napravljen za manje od 140.000 dolara s ekipom većinom nepoznatih glumaca iz Teksasa, a fokusira se na grupu prijatelja koji postaju žrtve opake kanibalističke porodice dok putuju do stare teksaške farme.
Ridli Skot je želeo da donese isti strah u Osmog putnika
Skot je jednom prilikom u prilogu za The Hollywood Reporter priznao da se retko oseća uplašeno dok gleda filmove, ali da je Teksaški masakr motornom testerom sve to promenio.
„Gledao sam Teksaški masakr motornom testerom dok sam se pripremao za Aliena jedne subote po podne u bioskopu. Bilo je užasno i nasmrt me prestrašilo. Mislim da sam počeo s hamburgerom u vreme ručka i na kraju ga nisam ni zagrizao“, otkrio je.
Skot je odmah želio da unese istu vrstu straha u Alien te je primetio da ne mora posezati za vizualnim aspektom prekomerne upotrebe krvi, kao što su to činili mnogi prethodni horor filmovi.
Pojasnio je: „Ima puno ljudi koji jedu ljude i puno je nasilja, ali film se više oslanja na osjećaj terora.“
Scenarista Osmog putnika Den O’Benon nagovorio je Skota da pogleda film
S obzirom na nasilje u Teksaškom masakru motornom testerom, Huper je imao poteškoća s pronalaženjem distributera za film.
No, kada ga je Bryanston konačno kupio, film je objavljen i na kraju je postao jedan od najpoznatijih filmova svih vremena.
1979. godine Skotov je film postao jedan od najvećih horora svih vremena. Prema njemu, scenarista Den O’Benon bio je taj koji ga je nagovorio da ode pogledati Huperov film.
O’Benon je bio svestan Skotovog nedostatka znanja o žanru horora i znao je da mora postati svestan njegovih oblika i motiva ako želi napraviti uspešan film u tom žanru.
O’Benon je bio nervozan zbog Skotove „osetljivosti“ dok je gledao film, ali kad je film bio gotov, Skot je stekao novo poštovanje prema hororu i nastavio raditi na elementima napetosti i terora u Alienu kako bi napravio pravo remek-delo.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.