Knjiga časopisa “Roling Stone” „500 najboljih albuma svih vremena“ koja se pojavila 1. novembra, sigurno će izazvati brojne polemike u javnosti, piše Asošijeted Pres.
Na prvom mestu , po mnogima neočekivano je Marvin Gej sa albumom “What’s Going On”, drugi su Bič Bojsi i “Pet Sounds”, treća je Džoni Mičel sa albumom “Blue”, četvrti je Stivi Vonder sa pločom „Songs in the Key of Life“, a Bitlsi su na petom mestu sa „Abbey Road“.
Pitanja se nižu, i da li je znameniti album Flitvud Mek-a „Rumours“ bolji od „To Pimp a Butterfly“ Kendrika Lamara? Da li „Tapestry” Kerol King treba da bude rangiran više ili niže u odnosu na „Thriller” Majkla Džeksona?
Časopis “Roling stoun” ima neke odgovore u knjizi „500 najboljih albuma svih vremena“ koja na Amazonu košta 43 dolara, i bavi se listom koju je časopis napravio pre dve godine. Tu ćete naći da se „Born to Run“ Brusa Springstina prikladno nalazi ispred „Ready to Die“ od Notorius B.I.G.-a, na 21. i 22. mestu, piše “Asošijeted pres”.
„Svaka ploča ovde je na neki način uključena iz različitih razloga“, rekao je Džon Dolan, urednik recenzija u “Roling Stone” koji je učestvovao u stvaranju knjige. „Zaista smo srećni, da budemo iskreni, zbog cele liste.“
Kako su glasale poznate muzičke zvezde?
Ali ako se ne slažete sa rangiranjem, ne krivite ljude u “Rolling Stone”. Okrivite Bijonse, Tejlor Svift, Igija Popa. Najla Rodžersa, Kvestlava, Bili Ajliš, Herbija Henkoka, članove Metalike i U2, među desetinama drugih umetnika. Oni su glasali.
Urednici knjige došli su do oko 500 ljudi iz sveta muzike, umetnika, novinara, ličnosti diskografskih kuća i zaposlenih u „Rolling Stone“, i zatražili im listu njihovih omiljenih 50 albuma (Pevačica Stivi Niks je ljubazno ponudila 80). Dobili su imena oko 4.000 albuma i napravili tabelu po broju dobijenih glasova.
Na svakoj stranici knjige umetnici prave fascinantni muzički mozaik. Uzmite deo u Top 100 – na 86. mestu je istoimeni debi Dorsa, zatim „Bitches Brew“ Majlsa Dejvisa, „Hunky Dory“ Dejvida Bouvija i, na 89. mestu, „Baduizm“ bi Erike Badu, koji povezuje dragulje klasičnog roka, džeza, progresivnog-roka i R&B-a.
„Da li postoji osoba koja voli sve te stvari podjednako? Verovatno ne. Ali nadamo se da postoje ljudi koji bi definitivno mogli da ih isprobaju i onda vide kako im sve to deluje“, rekao je Dolan. „To je cilj: uspostavljanje veza i upoznavanje sa novim stvarima.“
Dolan je bio impresioniran nekim etabliranim umetnicima koji prihvataju modernu muziku, poput Stivi Niks koja je „Fine Line“ Harija Stajlsa rangirala prilično visoko.
„Simpatično je kada ovi ljudi ne odbacuju mlađu generaciju i glasaju za stvari koje nisu u njihovom žanru i za ono što biste očekivali”, dodaje on.
Ideja o knjizi počela je davne 2003. godine kada je časopis objavio svoju prvu listu od 500 albuma, stavljajući „Sgt. Pepper’s Loneli Hearts Club Band” od Bitlsa na broj 1. Bila je to lista sa još tri albuma “fabulozne četvorice” koja su bila među 10 najboljih.
„Lista je tada imala perspektivu 45-godišnjeg muškog obožavaoca roka koji je bio otvorenog uma, koji je pomalo voleo rep, ali ga je na neki način tapšao po glavi, i voleo je R&B, ali je pomalo prezirao skorije stvari. Sada smo hteli da se odvojimo od te perspektive“, rekao je on.
Album „Purple Rain“ Prinsa i njegovog pratećeg benda Revolution je sa 76. dospeo na 8. mesto. Još jedan veliki dobitnik je bila Lorin Hil „The Miseducation of Lauryn Hill“, koji je je napredovao par stotina mesta i sada je u Top 10.
Nova lista uključuje više žanrova osim roka i tako je gurnula neke legendarne albume niže na listi, poput AC/DC-jevog „Back in Black“ koji je sa 77. otišao na 84. mesto, smešten između „Dusti in Memphis“ od Dasti Springfild i „Plastic Ono Band“ Džona Lenona.
Neki redosledi određenih muzičara koji su zastupljeni sa više albuma su se takođe promenili. „Blood on the Tracks” Boba Dilana je ovog puta preskočila njegov „Blonde on Blonde” i „Highway 61 Revisited”, a „Abbey Road” Bitlsa postao je njihov najbolji album u knjizi, umesto „Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band“, „Rubber Soul“ i „Revolver“.
Bilo je nekih zamerki na društvenim mrežama oko liste, na primer, kako je „The Stranger“ od Bilija Džoela dospeo na listu i zašto nema ne-zapadnih umetnika.
Fanovi U2 bi mogli biti ljuti što je „The Joshua Tree“ ispao iz Top 100 i ljubitelji elektronske muzike mogli bi da žale što na listi postoji samo osam elektronskih albuma.
„Pošto je lista toliko stilski raznolika i otvorena, mislim da na neki način impliciramo da će se menjati“, rekao je on.
„Za 20 godina, “Rolling Stone”, će to ponoviti na određeni način.”
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.