„S one strane roda, rase i klase – kostimi Nika Kejva“, biće tema ciklusa Umetnost i dekolonizacija“ koji će se održati večeras od 19: 30 časova u Velikoj Sali SKC-a. Projekcije dokumentacije radova sa razgovorom kroz radove umetnika vodiće filozof i teoretičar umetnosti Stevan Vuković.
On podseća da su tradicionalni afrički ceremonijalni kostimi, korišćeni u religiozne svrhe, oklopi i drugi delovi odeće ratnika, uticali na Nika Kejva u osmišljavanju njegovih „zvučnih kostima“, koji imaju skulpturalnu pojavu i funkcionalnost plesnih kostima, u kojima i on sam, budući da je obučen u oblasti savremenog plesa, ponekad nastupa.
To su ujedno i instrumenti, i kao takvi se i koriste u različitim performativnim događajima, uživo pred publikom, kao izvor vizuelnog i zvučnog materijala koji se dalje obrađuje u složeniju dramaturšku celinu. Kejv time radi na projektu vraćanja umetnosti iz polja čiste vizuelnosti u domen delovanja kultova i rituala.
Prva „zvučna odela“ nastala su kao pokušaj da se procesira traumatični događaj prebijanja Rodni Kinga od strane policije u Los Anđelesu 1992. godine, nakon koga se on, kao tipičan afroamerikanac, osećao jednako nebitnim u društvu kao odbačena suva grančica u parku… da bi od mase dobro povezanih suvih grančica načinio prvo odelo koje je delovalo vrlo moćno i preteće, poput nekog afričkog ritualnog odela čijim nošenjem se izvođač poistovećuje sa raznim neljudskim silama koje u njemu borave.
Sa serijom modela, započela je i serija performativnih ispitivanja načina na koji se to dejstvo može artikulisati, ili u saradnji sa drugim umetnicima
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.